Vejdirektoratet skal køre i rumænsk discount

Danskerne er vilde med discount, og det gælder også på bilmarkedet - Vejdirektoratet har gjort en overraskende billig handel, der har skaffet dem fire nye biler

Vejdirektoratet har netop købt fire Dacia Duster med firhjulstræk. (Foto: PR)
Vejdirektoratet har netop købt fire Dacia Duster med firhjulstræk. (Foto: PR)

Vi er vilde med discount i Danmark, og ikke kun når det gælder dagligvarer. Det rumænske bilmærke Dacia har for alvor fået tag i danskerne. Faktisk er Dacia de første tre måneder af 2016 det bilmærke, der vokser mest i Danmark.

Topsellerten er SUV-modellen Duster, der blev solgt i mere end 1100 eksemplarer i det forgangne år. Terrænduelige køreegenskaber til en usædvanligt billig pris har gjort den kompakte SUV til noget af et hit hos både private og erhvervsfolk.

Dacia Duster Van fås fra 89.899 kr. plus moms.

En af de virksomheder, der har fået øjnene op for den rumænske model er Vejdirektoratet. Her har man for nylig investeret i en række Duster-modeller med firehjulstræk.

Overraskende billig
Vejdirektoratet havde egentlig kun brug for tre nye biler, men da man blev præsenteret for regnestykket på den østeuropæiske SUV, var der pludselig råd til en ekstra bil, så Dacia har netop leveret fire Duster-modeller i den friske orange farve.

Se også: Byggemarked skal på landsholdets trøjer

Bilerne blev solgt og leveret af Skanderborg Bilcentrum, der udover at være Dacia forhandler også står for opbygningen og klargøringen af en masse andre biler til Vejdirektoratet.

- Vi har en mand ansat udelukkende med det formål at servicere Vejdirektoratet. Eksempelvis opbygning af biler til dem med alt det specielle grej som de har brug for fortæller direktør i Skanderborg Bilcentrum, Keld Henriksen.

Han forklarer i en pressemeddelelse, at det tog noget tid at overbevise Vejdirektoratets folk om Dusters fortræffeligheder, men pludselig var der hul igennem.

- Vejdirektoratet lægger jo vægt på, at de skal have biler, der er robuste og kan klare sig i terrænet. Det ved jeg jo, at en Duster kan, og efter længere tids bearbejdning fik jeg dem overbevist. Samtidig blev de faktisk overraskede over, at brændstoføkonomien var så god. Også på det punkt var der penge at spare, fortæller Keld Henriksen, der ikke tror, at det er de sidste Dacia Duster, der kommer til at køre hos Vejdirektoratet.

Skærm

Hent flere
Hent flere