Ekstra Bladet abonnementsvilkår | 28. marts
2023
1. Medielogin
Ved køb af abonnement modtager du en
særskilt e-mail om oprettelse og verifikation af dit Medielogin. Medielogin
giver dig adgang til de af Ekstra Bladets digitale produkter, som indgår i dit
abonnement, ligesom Medielogin også giver mulighed for at benytte vores
selvbetjeningsfunktioner. Vi benytter din Medielogin e-mailadresse til
kommunikation omkring dit abonnement. Læs mere om Medielogin på https://medielogin.dk/brugervilkar-for-medielogin
2. Udkomst, levering og tilgængelighed
Udkomst: Ekstra Bladet udkommer alle årets
dage. På helligdage samt Grundlovsdag og 24. december sendes papiravisen dog
kun til abonnenter, der har søndagsudgaven med i abonnementet.
Papiravisen: Leveres
med bud om morgenen de fleste steder i Danmark. Hvor dette ikke er muligt
leveres med Postnord. Kontakt Ekstra Bladet Kundeservice på 70 21 03 13. Der
kan aftales særligt leveringssted, men korrekt levering kræver, at der er
adgang til postkasse, eller at der er en brevsprække i døren. Er dette ikke
tilfældet, er der tale om en usikker levering og eventuelle udeblivelser
godtgøres ikke.
Aviskuponer indebærer, at vi sender en
dateret kupon på mail eller med posten, som kan indløses hos en forhandler. Se
oversigten over forhandlere her: http://avisbeviser.jppol.dk/EKT
Ubrugte aviskuponer kan returneres inden
for 14 dage fra kuponens datering. Abonnementets gennemsnitlige stykpris
krediteres på næstkommende opkrævning.
Digitale produkter: E-avisen
er tilgængelig fra kl. 23.15 dagen før papirudgaven udkommer. Ekstrabladet.dk
og Ekstra Bladet+ er altid opdateret.
3. Varighed, pris og betaling
Abonnement
på Ekstra Bladets produkter er fortløbende, indtil det opsiges. Dette gælder
også prøve-, kampagne- og introduktionsabonnementer, som fortsætter til normal
abonnementspris, medmindre andet er aftalt. Opsigelse skal ske i
overensstemmelse med gældende opsigelsesregler (se nedenfor).
Abonnementet betales forud med de til
enhver tid udstillede betalingsmuligheder. Ved for sen betaling vil der blive
opkrævet et gebyr på 100 kr. Abonnementsprisen oplyses ved køb og fremgår af
opkrævningen. Ændringer varsles i avisen på side 2.
Betaling til e-Avisen trækkes via et
betalingskort.
Betaling
til Ekstra Bladet+ trækkes via Mobilepay eller et betalingskort, og kan
betalingen ikke trækkes, vil abonnementet automatisk blive lukket ned. Trækning
via et betalingskort sker to gange over to dage, og afvises trækningen af
banken, lukkes abonnementet ned, hvorefter det ikke er muligt at vende tilbage
på det tidligere abonnements pris og vilkår.
4. Muligheder og begrænsninger
Papiravisen: Abonnement
på papiravisen giver adgang til e-avisen på samme dage ugedage, som avisen
leveres. Abonnementet giver også adgang til e-avisarkivet samt Ekstra Bladet+.
De digitale produkter er en del af abonnementet på papiravisen, og manglende
brug af disse medfører ikke reduktion af abonnementsprisen. Papiravisen kan
afbestilles midlertidigt i en kortere periode. Her refunderes et beløb svarende
til tryk-og distributionsomkostningerne.
Digitale produkter: Det er nødvendigt at have et aktivt Medielogin. Adgangskoden er
personlig og må ikke overdrages til andre. Du kan være logget på op til 5
enheder ad gangen. Misbrug vil medføre øjeblikkelig opsigelse af abonnementet
fra Ekstra Bladets side.
Hovedproduktet
i de digitale produkter er Ekstra Bladets indhold. Produktet kan desuden
suppleres af varierende indhold, fx eksklusive adgang til visning af
sportsbegivenheder.
Køb af de digitale produkter
giver desuden adgang til de til enhver tid gældende fordelsprogrammer.
Ekstra Bladet kan til enhver tid
tilbagetrække fordelsprogrammer og diverse andre services.
Produkterne er købt som beset og
kan variere alt efter eksterne samarbejder.
Adgang til Ekstra Bladet+ artikler, videoer, podcasts,
fordele med mere, kræver til enhver tid et aktivt abonnement.
5. Reklamation og godtgørelse
Papiravisen: Ved udeblivelse kontaktes Ekstra Bladet via
Kundeservice telefonisk eller via mail, og den pågældende avis vil blive
godtgjort på næstkommende opkrævning. Hvis avisen ikke udkommer, vil den
automatisk blive godtgjort, medmindre udeblivelsen skyldes forhold uden for
Ekstra Bladets kontrol. Forsinkede aviser godtgøres i udgangspunktet ikke.
Kontakt altid Ekstra Bladet ved uregelmæssigheder i leveringen, så vi kan få
bragt forholdene i orden.
Godtgørelse ved udeblevne aviser sker til
abonnementets gennemsnitlige stykpris. Prøve-, kampagne- og
introduktionsabonnementer forlænges ikke til tilbudspris, men fortsætter til
normalpris fratrukket eventuelle godtgørelser.
Digitale produkter: Kontakt
Ekstra Bladet Kundeservice ved fejl eller mangler. Fejl hos kunden eller
kundens udbyder er Ekstra Bladet desværre ikke ansvarlige for. Øvrige tekniske
fejl rettes hurtigst muligt efter, at de er kommet Ekstra Bladet til kendskab.
Som udgangspunkt godtgøres ikke for nedetider. Der gøres opmærksom på, at
købelovens mangelregler kan finde anvendelse på købet.
Fejl eller mangler
ved de eksterne samarbejder, herunder tekniske fejl, er Ekstra Bladet
uvedkommende. Henvendelse herom skal ske til den enkelte eksterne
samarbejdspartner. Fejl eller mangler hos kunden, herunder kundens tekniske
udstyr, eller kundens udbyder i forbindelse med tilgangen til de enhver tid
gældende eksterne samarbejder er Ekstra Bladet uvedkommende.
6. Opsigelse
Papiravisen: Abonnementet
kan opsiges med én måneds varsel til udløbet af en kalendermåned. Abonnementet
skal være aktivt i opsigelsesperioden, og abonnenten er forpligtet til at
betale for leverede ydelser. Et eventuelt restbeløb på abonnementet overføres
til en bankkonto eller tilbageføres til kreditkort. Dette kræver en skriftlig
anmodning fra abonnenten med oplysning om, hvilken konto, der skal benyttes. Se
mere nedenfor under Kontaktoplysninger. Manglende betaling er ikke gyldig
opsigelse. Opsigelsesvarslet for abonnement på papiravisen gælder også for de
digitale produkter, der følger med dette abonnement.
e-Avisen med månedsbetaling og Ekstra
Bladet+: Du kan afmelde dit abonnement på
e-Avisen med månedsbetaling og Ekstra Bladet+ når som helst og vil fortsat have
adgang til abonnementet frem til udgangen af din betalte periode. Betalinger
vil ikke blive refunderet, og vi yder heller ikke refusion eller kredit for
delvist brugte abonnementsperioder.
e-Avisen, årsabonnement: Abonnementet
kan opsiges med én måneds varsel til udløbet af en kalendermåned. Abonnementet
skal være aktivt i opsigelsesperioden, og abonnenten er forpligtet til at
betale for leverede ydelser. Et eventuelt restbeløb på abonnementet overføres
til en bankkonto eller tilbageføres til kreditkort. Dette kræver en skriftlig
anmodning fra abonnenten med oplysning om, hvilket kontonummer, der skal
benyttes. Manglende betaling er ikke gyldig opsigelse.
Du kan afmelde dit digitale abonnement på
Min Profil eller ved at kontakte Ekstra Bladet Kundeservice.
7. Fortrydelsesret
Papiravisen: Abonnement
på Ekstra Bladets trykte avis, købt via telefon eller webshop, er omfattet af
reglen om fortrydelsesret på 14 dage. Fristen regnes fra købsdatoen. Fortrydelsesretten
bruges ved at udfylde denne formular: https://ekstrabladet.dk/betingelser/fortryd.pdf. Fortrydelsen kan også printes og
sendes til Ekstra Bladet Kundeservice, Rådhuspladsen 37, 1785 København V.
Abonnenten er forpligtet til at betale for ydelser leveret inden for
fortrydelsesfristen.
Digitale
produkter. Hvis det
købte abonnement udelukkende består af digitale produkter, som ikke leveres på
et fysisk medium, fraskriver abonnenten sig fortrydelsesretten i forbindelse
med købet, og opsigelsesvilkårene er derfor gældende fra købsdatoen.
8. Særlige vilkår for køb af adgang til Ekstra
Bladets e-avis i iOS-apps
Køb af adgang i 30 dage
eller enkeltkøb er bindende i hele den periode, der er betalt for.
Aviserne er kun
tilgængelige via din iOS-device (smartphone eller
tablet). Der foretages således ingen fysisk levering. Abonnementskøb (adgang i
30 dage) kan ikke stilles i bero ved ferie og lignende. Forsinkede eller
udeblevne aviser, pga. tekniske problemer, strejker eller lignende, godtgøres
ikke. Betaling og betalingsoplysninger mv. følger betingelserne for køb via App
Store. 30 dages abonnement er koblet til kundens apple-id,
og bliver automatisk fornyet. Adgangen gælder på de devices,
hvor man er logget ind med apple-id’et. Opsigelse foregår på brugerens egen
apple-konto. Enkeltkøb er kun tilgængelig på den device,
hvor købet er foretaget.
9. Særlige vilkår for køb af adgang til Ekstra
Bladets e-avis i Andriod-apps
Køb af adgang i 30 dage
eller enkeltkøb er bindende i hele den periode, der er betalt for.
Aviserne er kun
tilgængelige via din Android-device (smartphone eller
tablet). Der foretages således ingen fysisk levering. Abonnementskøb (adgang i
30 dage) kan ikke stilles i bero ved ferie og lignende. Forsinkede eller
udeblevne aviser, pga. tekniske problemer, strejker eller lignende, godtgøres
ikke. Betaling og betalingsoplysninger mv. følger betingelserne for køb via
Google Play. 30 dages abonnement er koblet til kundens Google Play-konto, og
bliver automatisk fornyet. Adgangen gælder på de devices,
hvor man er logget ind med sin Google Play-konto. Opsigelse foregår på
brugerens egen Google Play-konto. Enkeltkøb er kun tilgængelig på den device, hvor købet er foretaget.
10. Behandling af persondata
Oplysninger om tidligere og nuværende
abonnenter, som registreres i forbindelse med køb af et abonnement anvendes
først og fremmest til at opfylde vores leveringsforpligtelse i forhold til de
pågældende køb. Alle personoplysninger opbevares og behandles fortroligt og kan
slettes på forlangende i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Oplysningerne bruges derudover til markedsføring, analyse og målretning af
søgning, bannerreklamer og sitestruktur m.v. via cookies. Læs mere om Ekstra
Bladets privatpolitik her: https://medielogin.dk/cookie-og-privatlivspolitik#Dinerettigheder. Ekstra
Bladet kontakter fra tid til anden husstande med gode tilbud. I
overensstemmelse med gældende lov kan du frabede dig dette hos Ekstra Bladet på
telefon 70 21 03 13 eller hos Borgerservice.
11. Udsendelse af e-mails
Du vil i nødvendigt omfang modtage
lovpligtige e-mails fra Ekstra Bladet vedrørende tekniske problemer, betaling
o.l. Disse e-mails er vigtige for dit abonnement og kan ikke frameldes.
Udover pligtinformation kan du også
modtage e-mails om ekstrabladet.dk, Ekstra Bladet+, avisen, indhold, brug af
funktionalitet samt medievaner og adfærd.
E-mails med markedsføringsindhold kan
altid afmeldes via det frameldingslink, der typisk er placeret i bundet af de
e-mails, du modtager.
12. Ophavsret
Alt redaktionelt indhold under nærværende
abonnementsvilkår er ophavsretligt beskyttet og må ikke kopieres, distribueres
eller på anden måde videreudnyttes uden forudgående aftale herom. Digitalt
indhold må udskrives til personligt forbrug.
13. Ansvarsfraskrivelse
Ekstra Bladet bestræber sig på at levere
trykte udgivelser som aftalt samt på, at de digitale udgivelser er tilgængelige
på alle tidspunkter. Ekstra Bladet er imidlertid ikke ansvarlig for tab, der
måtte opstå som følge af manglende eller forsinket levering, tekniske fejl,
problemer med opkobling til internettet, samt behandling af data i forbindelse
med betaling eller tab påført på anden måde. Ekstra Bladet kan ikke under nogle
omstændigheder holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre
indirekte tab. Købelovens ufravigelige mangelregler finder anvendelse ved
forbrugerkøb, der er omfattet af købeloven.
14. Ændring af abonnementsvilkår
Ekstra Bladet har til enhver tid ret til
at ændre nærværende abonnementsvilkår og indhold af Ekstra Bladets produkter. I
forbindelse med væsentlige ændringer sker varsling overfor abonnenterne med
mindst én måneds varsel. Ændringer af rent begunstigende karakter, eksempelvis
tilføjelse af nyt indhold, kan gennemføres uden varsel.
15. Kontaktoplysninger
Ekstra
Bladet
Rådhuspladsen
37
1785
København V
CVR-nr.:
26933676
-
E-mail: abo@eb.dk
Ekstra
Bladet+: plus.support@eb.dk
Telefon:
+45 70 21 03 13
Åbningstider: Mandag-fredag
8.00 – 15.00