Kias supersælger får ny næse

Danskerfavoritten Rio bliver mere festlig med mindre facelift

I 2013 solgte Kia 471.000 eksemplarer i af deres mini, Rio. I Europa blev det til 56.821 modeller, og alene i Danmark blev der solgt 3.544 eksemplarer, så det er en vigtig model for det koreanske firma. Og derfor har modellen nu fået et facelift, selvom bilen kun har været på markedet siden 2012.

– Kia Rio var vores bedstsælgende navn på verdensplan i 2013 og blandt vores top-tre sælgere her i Europa. Forbedringer af denne model er af stor betydning for vores brand, udtaler Michael Cole, administrerende direktør, Kia Motors Europe.

Se også: Ferrari: Så er der mandags-slik

Koreanerne har givet bilen et mikroskopisk facelift udvendigt, som skal holde modellen festlig. Designholdet, som er baseret i Korea, har opdateret kølergrillen, så den får samme 'tiger-nose' som resten af modelrækken, og så har man redesignet forreste kofanger og tågelygter. En ny bagkofanger fuldender det ydre makeover. Og så vil der blive føjet to nye lakeringer (Urban blå og Digital gul) til farvepaletten.

 

Se også: Kias hjernegymnaster viser snedig hybrid

Rio-kabinen er blevet mere lystig med kromdetaljer omkring de fire luftdyser og et nyt design  omkring midterkonsollen. Blandt de nye funktioner findes blandt andet en ny DAB-radio og en ny generation af KIAs AVN (audio-video navigationssystem) system med en syv-tommer skærm, som nu kan beregne ruter hurtigere.

De to benzin- og to dieselmotorer fortsætter uændret, og det samme gælder den 6-trins manuelle gearkasse.

Den nye Rio får premiere på Paris Motorshow d. 2. oktober og kommer til salg i Danmark i starten af 2015.

0 kommentarer
Vis kommentarer