Ny Corvette Stingray med 450 hk

Corvette præsenterer den hurtigste standard-Corvette nogensinde på Geneve Motor Show

En helt ny LT1 V8-motor yder 450 hk og 610 Nm - og det gør Corvette til den hurtigste basiscorvette nogensinde. En syvtrins manuel gearkasse fører kræfterne om til baghjulene, som bærer 50 procent af bilens samlede vægt.
En helt ny LT1 V8-motor yder 450 hk og 610 Nm - og det gør Corvette til den hurtigste basiscorvette nogensinde. En syvtrins manuel gearkasse fører kræfterne om til baghjulene, som bærer 50 procent af bilens samlede vægt.

En af de mest cool biler på Geneve Motorshow er efter vores mening den nye Corvette Stingray. Både fordi den ser hamrende godt ud, men ikke mindst fordi bilen er ny fra ende til anden. Det er første gang vi ser den nye Stingray, men den har også været vist på Detroit Motor Show i januar.

En helt ny LT1 V8-motor yder 450 hk og 610 Nm - og det gør Corvette til den hurtigste basiscorvette nogensinde. En syvtrins manuel gearkasse fører kræfterne om til baghjulene, som bærer 50 procent af bilens samlede vægt.

En helt ny alukonstruktion gør chassiet 57 procent stivere og 45 kg lettere end den nuværende stålramme.

Naturligvis fås Corvetten også som convertible, som amerikanerne kalder deres cabriolet-modeller. Og netop fordi Corvetten ikke har et selvbærende chassis, men bliver stivet af af en rammekonstruktion er den åbne udgave lige så stiv som den lukkede - og har dermed også samme køreegenskaber, lover GM.

Tagkonstruktionen er helt ny og fuldt elektrisk naturligiv, og kan åbnes ved hastigheder op til 50 km i timen. Corvette har heldigvis holdt fast i stoftaget, der er i tre lag og har en integreret bagrude af glas.

Interiøret består af en blanding af glasfiber og ægte kulfiber og læder - og du kan fremover vælge mellem to forskellige sædekonstruktioner - som begge har en ramme i magnesium for at holde vægten nede.

Karosseriet består af en kølerhjelm af kulfiber, og hard-toppen på coupe-modellen er også fremstillet af kulfiberkomposit. Resten af bilen er udført af glasfiber, som vi kender det fra de tidligere modeller.

Flere nyheder fra Geneve:

De første 100 km i timen nås da også på 6,5 sekunder og 80 til 120 km/t i 5. gear kun tager kun 5,0 sekunder - det er ret vildt. Forgængeren klarede begge discipliner på hhv. 6,9 og 7,5 sek. Bilnyheder - 8. mar. 2013 - kl. 13:08 Alt om den nye Golf GTI



Se også: Audi flirter med hybridteknikken



Se også: Verdens hurtigste Rolls-Royce



Se også: Stationcarduel: Golf mod Octavia



1 af 4 Kabinen er også ny, og ser man bort fra rattet, som ser ud som om det er stjålet fra en 15 år gammel bil, er alt hvad man rør ved lækkert
2 af 4 
3 af 4 
4 af 4 En helt ny LT1 V8-motor yder 450 hk og 610 Nm - og det gør Corvette til den hurtigste basiscorvette nogensinde. En syvtrins manuel gearkasse fører kræfterne om til baghjulene, som bærer 50 procent af bilens samlede vægt.
0 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Biler
Seneste i Biler
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere