Du ved du ikke er den første ...

En berømt BMW-reklame er øjensynlig kopieret af Aston Martin. Kan det nu også passe?

Sex sælger - også også brugte biler. Det vidste BMW, da man tilbage i 2008 satte en uortodoks kampagne i søen.

Med overskriften: You know you are not the first. But do you really care og en ualmindeligt skarpskåren model - talte BMW og nu også Aston Martin til manden i manden.

BMW var først ude med den provokerende annonce tilbage i 2008. Kampagnen var rettet mod købere af brugte BMW, som tyskerne kalder BMW Premium Selection. Her afbildede BMW en smuk kvinde, som med et forførende og uimodståeligt blik, ser beskueren i øjnene og hvisker ham i øret: Du ved du ikke er den første, men betyder det noget for dig?





Kampagnen gav anledning til en heftig debat blandt feminister og affødte endda et reklame-projekt i en episode af serien Mad Men.

Og nu er den altså også dukket op i en Aston Martin-udgave, som går lidt hårdere til stålet med nedenstående billede.

Det er nok tvivlsomt om det virkelig er Aston Martin, der står bag denne kampagne (alene fordi annoncen ikke er stavet helt efter Merriam-Webstersk retstavning. Find selv fejlen), men lige nu lever den et liv på nettet, som nok skal give det eksklusive bilmærke lidt mere opmærksomhed end normalt.





LÆS OGSÅ:

Se også: Drop sardindåsen - og gå en klasse op

0 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Biler
Seneste i Biler
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere