Mekanikeren skrev ekstra timer på

Nadjas C5 på værksted: Betalte næsten 5000 mere, end vi burde

Nadja Mathiassen tjekkede en af Europas førende leverandører af teknisk information og fandt ud af, at værkstedet havde sat 12 ekstra timer på. foto: thomas lekfeldt
Nadja Mathiassen tjekkede en af Europas førende leverandører af teknisk information og fandt ud af, at værkstedet havde sat 12 ekstra timer på. foto: thomas lekfeldt

’Danmarks billigste værksted’. Sådan lyder sloganet hos MBiler i Gislinge på Vestsjælland, og værkstedets timepris er da også usædvanlig lav: 325 kroner plus moms og altså lavere end selv det billigste værksted i Ekstra Bladets undersøgelse.

Men den samlede pris for reparationen af en Citroën C5 blev hurtigt dyr for Nadja Mathiassen og hendes mand fra Fårevejle.

– Samlet set endte vi med at betale 4828 kroner mere, end jeg mener, vi burde, fordi mekanikeren havde skrevet næsten tolv ekstra timer på, fortæller Nadia Mathiassen.

LÆS OGSÅ:

Se også: Undgå chok-regning hos mekanikeren

Intet aftalt på forhånd
I maj sidste år fik parret over to gange lavet flere reparationer på deres syv år gamle Citroën C5, der normalt burde tage et autoværksted sammenlagt cirka fire timer at udføre.

Men MBiler brugte 15 og en halv time. Det fremgik af de to fakturaer, som værkstedet sendte Nadja Mathiassen.

– Vi havde ikke aftalt noget på forhånd, men jeg kan jo se, at mekanikeren har brugt omkring fire gange så lang tid, som han burde, siger Nadia Mathiassen.

Hun henviser til tal fra det store opslagsværk ’Autodata’, der er en af Europas førende leverandører af teknisk information til fagfolk i bilbranchen. Almindelige bilejere har ikke adgang til servicen, men en mekaniker fra et andet værksted viste Nadja Mathiassen tiderne i forbindelse med et tandremsskift et halvt år efter reparationerne hos MBiler.

LÆS OGSÅ: Værkstedet: Sådan en bil kræver tid

Bilen var livsfarlig
Ved samme lejlighed fik Nadja Mathiassen også at vide, at hendes bil stadig var fyldt med fejl – heraf nogle alvorlige i forhold til sikkerheden.

Blandt andet skulle et bremsekabel foran og to bremseklodser være nedslidte.

– De fortalte, at det havde været direkte livsfarligt at køre i bilen, og at de fandt det højst besynderligt, at bilen var blevet synet i den stand, siger Nadja Mathiassen og uddyber:

– MBiler fik den synet for os, da de havde den inde.

LÆS OGSÅ: Gode råd fra FDM: Få papir på prisen

Har du oplevet, at tingene ikke er i orden på dit værksted? Skriv til berner@eb.dk

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere