Mere for pengene i ny BMW 1-serie

Priserne holdes fast, men BMW 1 bliver bedre udstyret - blandt andet med klimanlæg som standard

BMW er kendt for at være dyrt - og med rette. Men siden den nye nordiske BMW-organisation faldt i hak i 2007, er det gået den anden vej med priserne og opad med salgstallene.

Og med den nye BMW 1-serie fortsætter BMW sit korstog mod større markedsandele. BMW har tænkt sig at sikre sig markedsandele, ved at holde priserne, og øge udstyrsniveauet

BMW har hidtil opereret med to prislister - en vejlendende og en short-list med danskerpriser, som f.eks. betyder at en 116i, der står til 386.000 kr. har en specialpris på 305.000 kr.

Den billigste nye 1'er bliver en smule billigere end den nuværende vejledende 116'er. Prisskiltet siger 366.000 kr. - med en 1,6 liters turbo-motor med 136 hk. Der er dog tale om en vejledende pris, som nok skal blive lavere, når først du står ude i forretningen og handler. Det tør vi godt love ...

Se ALLE priserne og leasingpriserne her

Som standard får den nye BMW 1-serie blandt andet automatisk klimaanlæg, radio BMW Professional inklusiv en 6,5 tommer farveskærm, sædevarme, forlygtevask, læderrat med multifunktion, forskydeligt armlæn samt Driving Controls inklusive BMW brændstofbesparende eco pro-system, som ved et tryk på en knap blandt andet ændrer motorens karakteristik i retning af det mere økomiske og slukker sædevarmen og skruer ned for kølefunktionen i A/C-anlægget.

BMW holder selvfølgelig fast i baghjulstrækket - selvom undersøgelser viser, at kunderne ikke aner, at deres bil trækker på baghjulene. Den største nyhed er en serie helt nye motorer.

Alle benzin- og dieselmotorer til BMW 1-serien bliver nu udstyret med den BMW TwinPower turbo-teknologi.

I øvrigt bliver 1-serien den første bil i kompaktklassen med en 8-trins automatgearkasse.

Som den første bil i kompaktklassen fås den nye BMW 1-serie med en 8-trins-automatgearkasse.

I forhold til forgængeren er den nye BMW 1-serie 85 mm længere, akselafstanden er vokset med 30 mm, sporvidden på forakslen er 51 mm bredere og hele 72 mm bredere på bagakslen. Højden er uændret, men ekstra 17 mm i bredden giver mere luft i kabinen.

Der er 21 mm bedre benplads ved bagsædet, bagagerummet er vokset fra 330 til 360 liter og kan udvides til 1.200 liter bagageplads, når bagsædet er lagt ned (40/20/40).

0 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Biler
Seneste i Biler
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere