Markedsplads for nye biler

Sammenlign nye biler og finansieringsformer på tværs af mærker og modeller

Uanset om du vil have ny eller brugt, købe- eller leasingbil, så kan du tjekke det hele på nettet hos bilbasen.dk. (Polfoto/Corbis)
Uanset om du vil have ny eller brugt, købe- eller leasingbil, så kan du tjekke det hele på nettet hos bilbasen.dk. (Polfoto/Corbis)

Fire-fem naboer har købt identiske nye biler, men til vidt forskellige priser og finansiering. For eksempel en Ford Mondeo.

En har måske købt en 'demobil', der har været en tur på leasingkarussellen og er blevet til en brugt bil med nul kilometer på tælleren og har sparet 100.000 kroner, mens en anden med mindre overbevisende forhandlingsevner har betalt fuld pris.

Den tredje har fået den som firmabil med et beskatningsgrundlag omkring demobilens pris, og den sidste har privatleaset for at kende sine månedlige udgifter på forhånd.

Og måske har de alle valgt den rigtige finansieringsform, og måske skulle de alle have valgt en Toyota i stedet for ...

Men det er svært at gennemskue markedet.

Derfor lancerer bilbasen.dk nu en helt ny sektion med informationer om nye biler og leasing.

Brugtbil-siden har lavet en undersøgelse blandt egne kunder, og de er specielt usikre på, om man risikere en stor efterregning, når man leverer den tilbage efter leasingperioden og om den månedlige ydelse kan påvirkes af fremtidige lovændringer på leasingområdet – for eksempel vedrørende registreringsafgiften.

Nemmere sammenligning
– Vi skaber et overblik over de nye biler, der er til salg i Danmark, og samtidigt får bilkøberne nemmere ved at sammenligne på tværs af modeller og mærker med vores nye søgefunktion, siger direktør for BilBasen, Kenneth Andersen.

– Nu skal bilkøberne kun søge et sted, uanset om det er en brugt eller ny bil, de er på udkig efter. Vores undersøgelser viser, at brugerne så det som en naturlig udvikling af BilBasen, at vi lavede en markedsplads for nye biler, og det ønske har vi taget til efterretning.

– På sigt kommer det til forbrugerens fordel, at forhandlerne vil konkurrere på prisen, og dermed vil man kunne opnå et bedre køb, forudser Kenneth Andersen.

Han lover det nye bilbasen.dk klar til brug her i begyndelsen af april.