TV: Test af Renault store håb, Renault Fluence

Renault Fluence bruger udskiftelige batterier. Genialt, siger nogle - bras, siger andre

Renault Fluence Z.E. er ingen sinke. 100 km/t. er overstået på 8 sekunder.
Renault Fluence Z.E. er ingen sinke. 100 km/t. er overstået på 8 sekunder.

Elbiler med batterier, der kan skiftes: En smuk vision eller kejserens nye klæder?

Fremtidens elbil får et batteri, som kan udskiftes, når bilen løber tør for strøm. Det mener Renault og konsortiet Better Place.

Andre mener, at det er ren Anders And.

Læs om den nye Renault Fluence her.

Renault og Better Place har taget udgangspunkt i, at elbiler er fremtiden, og at vi i mange år vil mangle batterier, der dur.

Batterierne er nemlig temmelig håbløse indtil videre. Vi er langt ud i fremtiden, før batteriet kan lades op på fem minutter – eller kan fragte os mindst 500 km på en opladning.

Løsningen er ifølge Renault og Better Place at skifte de brugte batterier ud med friske batterier, som er opladet med vindmøllestrøm.

Partnerne drømmer om 500.000 biler på det danske marked i år 2020.

Vi har testet den første.

Læs de delte meninger her.

Renault Fluence Z.E.
Hvad?
5-personers elbil med 4 døre

Hvor stærk?
95 hk / 225 Nm

Hvor hurtig?
Topfart: 130 km/t
0-100 km/t: 8 sekunder

Hvor langt?
Rækkevidde: 160 km

Hvor meget?
Pris: 250.000 kr.

1 af 3 Intelligent opladning favoriserer grøn el. I dag tager en fuld opladning 8 timer på dette 220 Volt-stik. Men franskmændene er på vej med 400 Volt-stik på 72 ampere, som kan give en ladetid på 30 minutter.
2 af 3 
3 af 3 Renault Fluence Z.E. er ingen sinke. 100 km/t. er overstået på 8 sekunder.
0 kommentarer
Vis kommentarer