Den dynamiske: Opel Insignia EcoFlex, 2,0 CDTI

Opel Insignia er den rigtige bil på det rigtige tidspunkt for Opel

Interiøret er intimt og af høj kvalitet målt med hænder og øjne. Den brede midterkonsol stjæler plads, men gør køreoplevelsen mere intens.Foto: Rumle Skafte
Interiøret er intimt og af høj kvalitet målt med hænder og øjne. Den brede midterkonsol stjæler plads, men gør køreoplevelsen mere intens.Foto: Rumle Skafte

Selv i en krisetid har den solgt bedre end forgængeren Vectras sidste generation, da den blev præsenteret midt i et opsving.

Insignia går lidt på kompromis med rummeligheden for til gengæld at give den bedst mulige køreoplevelse.

Og det gør den. Sporty linjer, sporty undervogn, lækkert svunget instrumentbord og intimbelysning af den mørke kabine giver den helt rigtige stemning til de dynamiske køreegenskaber.

Alt er opbygget omkring føreren, så han kan levere den bedst mulige præstation.

Når man lukker døren efter sig i en Insignia – særligt de mere veludstyrede modeller – føler man, at man skal til at gøre sig klar til løb.

Og holder du igen på speederfoden, sparer på det elektriske udstyr og tænker dig om i trafikken, kan du få dyret til at køre 20 km på literen.

Prisen hæmmer
Den 160 hestes 2,0 er en mægtig sag, men den trækker også prisen op på et niveau, som gør den svær at sluge for mange købere.

Det er svært at ignorere Opel Insignias spændstige køreegenskaber, men det er prisen, som ligger pænt over konkurrenterne, også.

Om et par uger kommer den med 130 hk-versionen til 402.000 kroner, som ville have gjort den noget mere konkurrencedygtig i dette selskab.

Læs om Ford Mondeo

Læs om VW Passat

1 af 4 Selv i en krisetid har den solgt bedre end forgængeren Vectras sidste generation, da den blev præsenteret midt i et opsving. Foto: Casper Dalhoff
2 af 4 Den sporty form går naturligvis ud over både plads og udsyn. Sådan må det være. Det hele er dog noget bedre i stationcar-versionen
3 af 4 Vi kunne desværre ikke skaffe Insignia som stationcar. Men den femdørs version er bestemt ikke ueffen heromme: 540 literFoto: Casper Dalhoff
4 af 4 Interiøret er intimt og af høj kvalitet målt med hænder og øjne. Den brede midterkonsol stjæler plads, men gør køreoplevelsen mere intens.Foto: Rumle Skafte
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere