Endnu hurtigere Nissan GTR

Nissan GTR er hurtig, men nu er den endnu hurtigere.

Nissan har fintunet superbilen GT-R, så den opfylder de strenge Euro 5-normer og desuden klarer sving med endnu højere hastigheder.

Porsche 911 Turbo og Nissan GT-R lige så ens, som de er forskellige. De har begge en 3,8-liters biturbomotor, de har begge firehjulstræk, og de har begge fire sæder. Begge fabrikker kæmper bravt om at være hurtigst rundt på den legendariske Nürburgring.

Den nye 911 Turbo klokker den over 20 km lange racerbane på 7:39 minutter, hvilket er 10 sekunder hurtigere end forgængeren. Men japanerne hævdede allerede i foråret, af deres 480-hestes GT-R napper den på 7:26,70. Og det var en forbedring af en tidligere fantomtid.

Nu melder Nissan så, at de har gjort GT-R en smule bedre, primært for at leve op til de strenge Euro 5-miljøkrav, som Porsche 911 Turbo i øvrigt opfylder. Men vigtigere endnu er også undervognens setup blevet forbedret – nu skulle Nissan GT-R køre og styre endnu skarpere, siger japanerne.

Desuden er diffuseren bagest blevet ændret for at forbedre kølingen af udstødning og gearkasse, og bedre ophæng af drivlinen skulle dæmpe lidi på vibrationerne. Samtidig er styresystemet i gearkassen justeret til et mere aggressivt skifte, og kølingen af de bageste bremseskiver er også forbedret.

Nu venter vi bare på, at japanerne atter en gang forsøger at slå deres egen rekord på Nürburgring.

Interesseret? Så må du selv importere én. Nissan GT-R figurerer endnu ikke på Nissans danske salgsliste.

Se den oprindelige artikel her

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere