Test af Suzuki Alto: Bare billig

Man kan undre sig over, hvad i hulen, de tænkte på, da de tegnede Alto.

Suzuki Alto er billig, men er en bedre bil end Toyota Aygo
Suzuki Alto er billig, men er en bedre bil end Toyota Aygo

Suzuki har et overskueligt modelprogram, og det burde være muligt at afsætte tid til bare en enkelt prøvekørsel i målgruppen.

Man kunne for eksempel godt forestille sig, at småbørnsfamilier og enlige mødre kunne interessere sig for en bil i denne klasse. Og det er svært at forestille sig, at de foretrækker et skrået koøje frem for et ordentligt udsyn til småtterierne i autostol.

At de så oven i købet finder på at montere en brevsprække der, hvor andre biler har en bagagerumsåbning gør ikke sagen bedre.

Det lille bagagerum, som kan rumme et par indkøbsposer, er så dybt, at det vanskeliggør adgangen til det. Havde Suzuki – som flere andre i klassen – monteret en dobbeltbund, så man slap for kanten, havde der ikke været mere end ti centimeter til bagrudehylden.

Pudsigt nok redder Alto lidt af æren på køreegenskaberne, som faktisk er hyggeligt underholdende.

Men måske skulle de have taget konsekvensen og gjort den til en tosæders?

ikke sit navn værdig

Gud, hvor er den god, og så har den kun kostet en tier.

Kæk, moderne og tillidsvækkende.

1 af 4 Bagsædepladsen er kneben, men det gør ikke så meget, når børnene er små ...
2 af 4 Tampen brænder ... her var det. Bagagerummet altså. Men det er da også godt gemt af vejen. Det er nærmest ubrugeligt lille
3 af 4 Grrr ... hvad ligner det her? Det er et torskedumt levn fra 80'erne og 90'erne at man skal åbne bagklappen med nøglen. Den kan også åbnes fra kabinen, men hvad hjælper det, når du står med favnen fuld af indkøbsposer?
4 af 4 Suzuki Alto er billig, men er en bedre bil end Toyota Aygo
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere