BMW M6 er klar

En 560 hestes udgave af BMW sportslige 6-serie er klar til Geneve Motor Show

M-gællerne er som altid det sikreste kendetegn på at der er tale om en ægte M'er
M-gællerne er som altid det sikreste kendetegn på at der er tale om en ægte M'er

Først kom M5, og traditionen tro følges den op af en ditto version af BMWs coupe- og cabriolet-udgave af 5-serien: BMW 6-serie.

Motoren er som sædvanlig den samme som i M5 - som denne gang er en 4,4 liters V8-motor på hele 560 hk og et dundrede moment på 660 Nm. I forhold til den forrige udgave af M6 er motorydelsen øget med 10 procent, og det maksimale drejningsmoment er øget med 30 procent.

4,2 til 100 km/t
Den omdrejningsvillige turbomotor benytter BMWs såkaldte TwinScroll/TwinPower-system. Det lyder frygtelig kompliceret, men i grunden betyder det bare, at der at tale om to turboer, som begge er udstyret med sammenhængende dobbeltskovle, hvor den ene forsynes med luft fra den ene cylinderrække og det andet skovhjul med luft fra den anden cylinderrække.



LS: BMW M5 er stadig en monsterbilLÆS: BMW M5 er stadig en monsterbil



Accelerationen fra 0 til 100 km/t klares på hhv. 4,2 sekunder (BMW M6 Coupé) og 4,3 sekunder (BMW M6 Cabriolet), og 0-200 km/t tilbagelægges på hhv. 12,6 og 13,1 sekunder. Den elektronisk begrænsede tophastighed er 250 km/t, eller 305 km/t med M Driver's-pakke.

10,1 km/l
Det gennemsnitlige brændstofforbrug ved blandet kørsel (EU-miks) ligger på hhv. 10,1 km/liter (BMW M6 Coupé) og 9,7 km/liter (BMW M6 Cabriolet), hvilket for begge varianters vedkommende svarer til en forbedring på over 30 procent i forhold til forgængeren. Standardudstyret omfatter automatisk start/stop-funktion og yderligere EfficientDynamics-teknologi.

Den syvtrins automatgearkasse med dobbeltkobling har Launch Control og skiftepaler på rattet.

BMW M6 Coupé har et elegant formet tag af kulfiberforstærket plast, og BMW M6 Cabriolet er udstyret med en kvalitetskaleche med en, halefinnelignende udformning.

Et aktivt differentiale sikrer fuldt variabel fordeling af kraftoverførslen til baghjulene, hvilket giver optimeret vejgreb og bedre retningsstabilitet ved hurtige vognbaneskift og acceleration ud af sving.



BMW har udviklet en særlig undervogn til M6 med variable støddæmpere. Som ekstraudstyr er der mulighed for at vælge nyudviklede og helt unikke kulstofkeramisk bremser, som vejer mindre og giver bedre bremseevne.

BMW M6 Coupé lanceres i Danmark til efteråret, mens BMW 6-serie Cabriolet vil være at finde på de danske veje midt på sommeren 2012.

1 af 5 Kabinen har særlige M betjeningselementer som M læderrat med dobbelteger, M gearstang og betjeningselementer til bilkonfiguration, specielle M-sæder med integreret selesystem
2 af 5 
3 af 5 
4 af 5 Karrosseridesignet er en kombination af klassiske proportionerog det rå look, som kendetegner en M6. Du kan kende M6 på en række særlige M-designelementer som et tredelte nederste luftindtag, en nye M-dobbeltnyre med sorte dobbeltribber, de brede skærme, de klassiske M gæller med integreret blinklys, de særlige M-sidespejle og sideskørter
5 af 5 M-gællerne er som altid det sikreste kendetegn på at der er tale om en ægte M'er
0 kommentarer
Vis kommentarer