I Tyskland har Volkswagen Golf Cabriolet siden første model i 1979 haft kælenavnet Erdbeerkörbchen, den lille jordbærkurv. Den fik kælenavnet på grund af det karakteristiske design med en permanent styrtbøjle placeret midt henover kabinen, der minder om hanken på en kurv.
I Danmark bliver kurven godt fyldt med gode sager, at det kan være svært at holde hånd i hanke med det hele.
De danske modeller får f.eks. de samme LED-baglygter som GTI-modellen, 17-tommer alu og tågeforlygter med drejelys.
Der er heller ikke sparet på kalorierne i kabinen, som har sportssæder med Alcantara-betræk, læderrat, og automatisk klimaanlæg.
Læs også: Den er sgu for bøsset
Med introduktionen af Golf Cabriolet i Danmark kommer i første omgang to benzinmotorer 1,2 TSI BMT 105 HK og 1,4 TSI 160 HK med mulighed for at vælge DSG (automatgear).
Golf Cabriolet bliver cirka 10.000 kr. dyrere end Audi A3 Cabriolet, som Golfen langt hen ad vejen deler teknik med. Det gælder dog kun den billigste model. Vælger du en dyrere version, vender billedet:
Ønsker du en model med 160 heste, koster Golfen 438.000 mens Audien med en lignende 160 hestes motors står i 491.000 kr. Audiens motor er dog større målt på slagvolumen.
Her er priserne (Audi i parantes)
1,2 TSI BMT 105hk 6 man., 17,5 km/l., 132 CO2 g/km.: DKK 400.000 kr. (390.000)
1,4 TSI 160hk 6 man. , 15,6 km/l., 150 CO2 g/km.: DKK 438.000 (460.000)
1,4 TSI 160hk DSG7 , 15,9 km/l., 148 CO2 g/km.: DKK 468.000 (491.000)
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.