Test af Toyota Aygo: Plast-helvede

Toyota Aygo er ikke værdig til navnet Toyota

Toyota Aygo er billig, men måske er den et nummer for billig?
Toyota Aygo er billig, men måske er den et nummer for billig?

Som vores fotograf udtrykte det, da han så varmeapparatet og fik flashback til sin første housewarming:

- Den ligner jo et husholdningsapparat fra 80’erne.

Toyota Aygo er mage til Citroën C1 og Peugeot 107. Og man kunne forstå det, hvis den skulle køre omkring i en sydeuropæisk storby og være en slags firehjulet afløser for 50’ernes og 60’ernes trehjulede scootere med lad.

Det er helt klart Toyota, der har mest at miste, og at de ligger bedst af de tre mærker med samme bil må skyldes, at kunderne forventer 112 procent og ikke en franskmand med Toyota-logo.

Indvendigt er der lidt for meget forsøg på at være anderledes uden egentligt mål.

Varmeapparatet er udført i Tupperware-plast, omdrejningstælleren sidder på en stilk. Man kunne ønske, at de monterede dobbeltinstrumentet fra Urban Cruiser i stedet for denne uforklarlige monstrøsitet.

Bagdøren er så lille, at det er forbundet med fare for gigtpatienter at entre bagsædet, og du bliver nødt til at tømme indkøbsposen og anbringe vareren enkeltvist i bagagerummet for at få plads til dem.

Man kan undre sig over, hvad i hulen, de tænkte på, da de tegnede den.

Gud, hvor er den god, og så har den kun kostet en tier.

Kæk, moderne og tillidsvækkende.

1 af 4 Enkelt og overskueligt - sådan kan det gøres både sjovt og funktionelt
2 af 4 Fikse indretningsdetaljer er med til at gøre Aygo populær. Men i dagligdagen er Aygo lidt af en prøvelse
3 af 4 Så bliver det ikke mere popsmart og ubrugeligt. Skyderne til varmeanlægget er svære at betjene
4 af 4 Toyota Aygo er billig, men måske er den et nummer for billig?
0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere