TV: Bilreklame for fræk til fjernsyn

Engelsk reklameorganisation har forbudt ny Renault Clio-reklame, da man mener, den behandler kvinder som sexobjekter

Næsten 4 millioner gange er den blevet set på nettet, reklamen for Renaults minibil, Clio, og det med blot én enkelt klage til følge.

Alligevel har Advertising Standards Authority (ASA), der regulerer indholdet af reklamer og marketing, forbudt reklamen foreløbigt i Storbritannien på grund af sit anstødelige indhold - og eftersigende på baggrund af den ene klage. Det skriver Daily Mail.

'Va Va Voom'
I reklamen bliver en række potentielle kunder tilbudt en prøvetur i den nye Clio og på et 'passende tidspunkt' opfordret til at prøve en af bilens salgsargumenter - 'Va Va Voom'-funktionen.

Pludselig forvandles omgivelserne til et Moulin Rouge-inspireret fransk setting, og letpåklædte, kvindelige dansere begynder kælent at vride sig omkring bilen og de overraskede førere, mens kameralinserne mest af alt koncentrerer sig om baller og bryster - knapt så meget bil.

Hvad mener du - er reklamen for meget eller helt OK? Se den over artiklen og bedøm selv

Bandlysningen af reklamen har vakt undren, dels på grund af det enkeltstående klagetilfælde, men primært fordi en nærmest identisk Renault-reklame, blot med 'omvendte fortegn' samtidig er blevet godkendt.

https://www.youtube.com/watch?v=LgQSXQHILPM

Her er det kvindelige prøvekørere, der lader sig overraske af mindst lige så virile mandlige dansere i bare overkroppe.

Reklamen har til gengæld ikke modtaget en eneste klage, hvilket tilsyneladende har fået ASA til at sige 'OK'.

0 kommentarer
Vis kommentarer