Skoda Octavia blev Årets Bil

Der var tæt løb mellem kandidaterne - og vinderen blev først fundet i de sidste sekunder af optællingen

Skoda Octavia blev Årets Bil i Danmark 2014 - efter vores mening helt fortjent. Det var ikke den bil jeg gav flest stemmer - mest af alt fordi den er en smule uopfindsom og konform. Til gengæld er den fremragende til det meste. Den kører glimrende, har super motorer og gearkasser og er enormt rummelig.
Skoda Octavia blev Årets Bil i Danmark 2014 - efter vores mening helt fortjent. Det var ikke den bil jeg gav flest stemmer - mest af alt fordi den er en smule uopfindsom og konform. Til gengæld er den fremragende til det meste. Den kører glimrende, har super motorer og gearkasser og er enormt rummelig.

24 biler var med i konkurrencen om at blive Årets Bil i Danmark 2014 - ud af dem fandt fem biler vej til finalefeltet. VW Golf, Citroën C4 Picasso, Mazda3, Peugeot 308, Skoda Octavia og VW Golf.

Bilerne fik følgende stemmer:

Skoda Octavia 144 point Læs om den her

Mazda3 130 point Læs om den her

Peugeot 308 129 point Læs om den her

Citroën C4 Picasso 100 point Læs om den her

VW Golf 97 point Læs om den her

Under afstemningen, som vi var med til, var det tydeligt, at de 24 journalister stemte taktisk for at sikre, at netop deres kandidat kom frem i rækkerne.

Personligt vaklede jeg mellem at have Citroen C4 Picasso og Skoda Octavia som favorit. Begge biler rangerer højt i min verden.





Skodaen er markedets mest komplette pakke hvad angår plads, teknik og pris. Og så er motorer og gearkasser bare bedre end i de andre biler. Du kan endda få en motor til Octavia, som du ikke kan få til Golf - nemlig den fede 1,8 TSI med 180 hk. Octavia er samtidig mekanisk sammenhængende. Desuden er Octavia kæmpestor og faktisk også ret billig. Med en 1,8 TSI-motoren begynder priserne ved 279.000 kr. Det er en god pris i afgiftramte Danmark.







Designerne har virkelig haft opfinderhatten på og skabt en bil, som på en og samme tid er mere rummelig end de fleste, virkelig komfortabel, støjsvag, velkørende og tilpas rumsskibsagtig til at tilfredsstille en ægte Citroënist. Udsynet gennem den enorme forrude er desuden helt suverænt. Bagagerummet er giga - og endnu større i C4 Picasso med Grand som mellemnavn.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Mest læste i Biler
Seneste i Biler
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere