Den spanske Polo bliver opgraderet

Aldrende Seat Ibiza får et facelift, som bl.a. omfatter en række nye motorer

Faceliftet er primært af teknisk karakter, mest synlige er de nye LED-dioder ved forlygterne.  (Foto: Seat)
Faceliftet er primært af teknisk karakter, mest synlige er de nye LED-dioder ved forlygterne. (Foto: Seat)

Det er efterhånden længe siden, at spanske Seat Ibiza sagde goddag til de danske bilkøbere. Den seneste version er fra 2008, og mens vi venter på en helt ny model, får den eksisterende Ibiza en række ganske fornuftige forbedringer.

Udefra er det svært at se forskellen, mest synlige er LED-dioder ved forlygterne, mens interiøret får en overhaling med bedre materialer.

Premiere i denne måned
Samtidig opruster Seat på multimediefronten med koncernens nyeste system, der kan spille sammen med de store mobiltelefonstandarder, inklusiv Apple og Samsung.

Priserne starter fra kr. 114.900 for en tredørs med 75 hk. benzinmotor, og modellen vil lande hos de danske forhandlere rundt om i landet i løbet af august.

Undervognen finjusteres, og under huden får Ibiza også opgraderet motorprogrammet.

Det omfatter nu tre benzinmotorer og tre dieselmotorer.

Grundmotoren bliver den trecylindrede 1,0-liters TSI-motor, der kommer med 75 hk, 95 hk eller 110 hk. Den større 1,4-TSI med mulighed for cylinderfrakobling byder på 150 hk. 1,4-TDi-dieselmotorerne har 75 hk, 90 hk og 110 hk. De to største motoriseringer i benzin og diesel kan fås med DSG-automatgearet med dobbeltkobling.

Sport eller Comfort
Det elektriske styretøj kan sættes op i to indstillinger, Sport eller Comfort, som betyder, at kørestilen kan gøres en tand mere individuel.

På sikkerhedsfronten er der nu mulighed for træthedsalarm og koncernens multikollissionsbremse, der forhindrer flere på hinanden følgende sammenstød.

Med faceliftet følger også nye farvepakker, hvor bilerne kan tones og gøres mere individuelle, både udvendigt og indvendigt.

15 kommentarer
Vis kommentarer