Her er reklamen der skal få Volkswagen tilbage på sporet

En ny kampagne skal påvirke vores syn på Volkswagen efter dieselskandalen – folkets bil vil tilbage i befolkningens hjerter

Den nye reklame fra Volkswagen følger familiens udvikling – bilmærket vil være en livslang følgesvend. (Promo: Volkswagen UK)

Der blev uddelt mange tæsk til Volkswagen i løbet af det forgangne år. De fleste vil sikkert mene, at det i høj grad er selvforskyldt, efter det blev afsløret, at dele af den tyske bilkoncern havde været lidt for kreative i forsøget på at omgå de strenge miljøkrav. Mere end 11 millioner biler er berørt af skandalen.

Den ikoniske 911'er bliver af mange betragtet som en ægte ”drivers car”. Sådan skal det blive ved med at være, lyder det fra Porsche. (Arkivfoto: Mik Eskestad) Bilnyheder Porsche-chef klar i spyttet: Vores biler skal ikke køre selv

Men nu skal vi glemme alt om galopperende NOx-udledning og snyd med software i bilerne. I hvert fald hvis det står til Volkswagen. For selvom det ikke nødvendigvis har haft den værst tænkelige effekt på salget af de populære modeller, så har firmaets image lidt store tab siden sidste sommer.

Rammer landet om en måned
I forsøget på at få den grimme skandale til at forsvinde fra nethinden på de folkevognsglade forbrugere har den tyske bilproducent fået lavet en ny reklame til det europæiske marked, som også snart vil kunne opleves på de danske breddegrader. Det fortæller Michael Stein, der er marketingchef for Volkswagen Danmark, i en artikel på markedsforing.dk.

- Vi er lige nu i gang med at tilpasse materialet til det danske marked. (…) Der bliver tale om en større, integreret kampagne på en række platforme, lyder det fra marketingchefen.

23-årige Loris Baz slap med en forslået albue fra det voldsomme styrt. (Foto: Avintia Racing) Bilnyheder Slap billigt fra drama: Se motorcykeldæk eksplodere ved 290 km/t

Han er ikke bleg for at indrømme, at reklamen er en del af en større plan, som skal forbedre bilmærkets image.

- Selv om vi kan se, at emissions-sagen ikke har påvirket salget i Danmark, er det jo ikke nogen hemmelighed, at vi har fået en del ridser i image-lakken. Så selvfølgelig arbejder vi nu på at fortælle de gode historier og koble vores brand til positive begivenheder, siger Michael Stein til hjemmesiden.

Paul Walker og Vin Diesel har i mange år båret hovedrollerne i Fast & Furious-filmene. Trods Walkers død er mange flere film på vej, afslører Vin Diesel. (Foto: PR) Bilnyheder Fast & Furious-fan? Flere nye film er bekræftet

Han forventer, at kampagnen kan opleves herhjemme om en måneds tid. Du kan dog allerede se den fulde reklame til det europæiske marked her:

Fredag er den værste dag på ugen med i gennemsnit 4.000 registrerede køer. (Arkivfoto: Polfoto) Bilnyheder Kø-rekord på tyske motorveje: Disse delstater skal du undgå

46 kommentarer
Vis kommentarer