Bilen kan stadig komme på værksted: Sådan passer de på smitte

Der bliver blandt andet skruet op for rengøringen, mens der også indføres kontaktløs service

Værksteder holder trods coronakrise stadig åbent, og har ekstra opmærksomhed på at undgå smittespredning. Foto: Aleksander Klug
Værksteder holder trods coronakrise stadig åbent, og har ekstra opmærksomhed på at undgå smittespredning. Foto: Aleksander Klug

Mange butikker og serviceorganer er lukket ned under coronakrisen, men hos Ford holder både danske værksteder og forhandlere åbent i denne periode, og har derfor indført særlige forholdsregler hos samtlige af virksomhedens danske forhandlere og værksteder for at mindske smitterisikoen for coronavirus så vidt muligt.

Det oplyser Ford Danmark i en pressemeddelelse.

Fords danske forhandlere og værksteder holder åbent, for at både privatkunder og erhvervsdrivende har mulighed for at få serviceret bilen, men for at reducere risikoen for smitte er der indført skærpet desinficering af både prøvetursbiler og kundebiler.

Se også: Benzinselskab passer ekstra godt på: Må ikke blive syge

Intet håndtryk
Fords medarbejdere giver desuden ikke længere hånd, mens alle medarbejdere, som er i berøring med kundebiler og klargøring af prøvetursbiler, i denne tid bruger engangshandsker.

Kunde- og prøvetursbiler afsprittes på alle berøringsflader inden overlevering, herunder bilnøgle, rat, gearknop, håndbremse, ind- og udvendige dørhåndtag, trykskærme samt andre knapper omkring førerpladsen.

Der er trods coronavirus benzin og diesel nok til alle, lyder det fra Circle K. Foto: PR Biler - 16. mar. 2020 - kl. 10:44 Benzinselskab lover: - Der er brændstof nok til alle

Få bilen bragt ud
Hos Toyota Danmark tilbyder forhandlere og værksteder en såkaldt hente-/bringe-service, der betyder, at man i denne tid kan få hentet sin bil på privatadressen, når den skal have lavet service. Efter serviceeftersynet returnerer Toyota-værkstedet så bilen på privatadressen.

Hos Toyota kan man også selv stille sin bil ved forhandleren og aflevere bilnøglen i en særlig nøgleboks. På den måde undgår kunderne at komme i direkte kontakt med andre personer ved aflevering af deres bil til service.

- Alle medarbejdere tager alle forholdsregler og er instrueret i at bruge håndsprit, ikke længere at give hånd samt holde god fysisk afstand både internt til hinanden og til kunder, siger pressechef Anders Tystrup hos Toyota Danmark.

4 kommentarer
Vis kommentarer