Bilgigant skifter logo

Peugeot har fået helt nyt logo, der har en helt særlig betydning

Peugeot har selv lavet denne video, der viser alle de ændringer, logoet gennemgået over tid.

Den traditionsrige franske bilgigant Peugeot har fået nyt logo. De fleste kender den berømte løve, som sidder på fronten af Peugeot-biler, og selvom løven stadig er at finde på Peugeots nye logo, så er det i en noget anden afskygning.

Det velkendte - og nu gamle - logo var en løve i fuld figur. Det er det nye ikke. Der er tale om et våbenskjold udsmykket med et løvehoved.

Siden 1850 har Peugeot haft 10 forskellige logoer, og alle har haft løven. Det nye ellevte logo skal repræsentere, hvad Peugeot var tidligere, hvad Peugeot er i dag, og hvad det vil være i fremtiden.

Dette bil-logo ligner et andet velkendt logo for meget, fastslår fransk domstol. Foto: Polestar Biler Nu er dette bil-logo forbudt: Kan du se hvad det ligner?

Artiklen fortsætter under billedet ...

Sådan ser Peugeots nye logo ud. Foto: Peugeot
Sådan ser Peugeots nye logo ud. Foto: Peugeot

Storsælger
Peugeot blev i 2020 det næstmest sælgende bilmærke i Danmark. 17.495 nye Peugeoter kom på danske veje i 2020, og det var kun Volkswagen, der med et salg på 24.768 nye biler, kunne overgå det. Peugeot sad med det høje salg på 8,8 procent af det samlede salg af nye biler i 2020.

I 2019 blev der solgt 19.139 nye Peugeoter i Danmark, så faktisk gik det endnu for Peugeot i 2019. Faldet skal ses i lyset af et samlet nybilssalg, som faldt fra 2019 til 2020 på grund af coronapandemien.

Fusionen mellem FCA og PSA kan betyde store ændringer. Foto: Rebecca Cook/Reuters/Ritzau Scanpix Biler Bilgiganter i stor fusion: Kan koste dette bilmærke livet