Annonce:
Annonce:

Forloren Folkevogn

VS CrossPolo er helt og aldeles fake, men det gør ikke noget

Cross Polo er stort set udstyret som en Highline-udgave af den normale Polo 1,4. Lædersportsrat, klimaanlæg og sportsæder er standard
Cross Polo er stort set udstyret som en Highline-udgave af den normale Polo 1,4. Lædersportsrat, klimaanlæg og sportsæder er standard
Annonce:
Følg Biler
Følg Bilanmeldelser

Hører du til dem, som synes at biler bør signalere hvad du står for, er ugens testbil et sikkert hit til din carport eller kantsten.

Livsstilbiler er sædvanligvis noget, som koster en forfærdelig masse penge, men med 232.0000 kr. hører Cross Polo til i den billige ende.

Cross Polo ligner en firehjulstrækker, men er i grunden ikke andet end en stylet Polo læsset godt til med udstyr.

Frihøjden er øget 15 mm i forhold til den almindelige Polo, og skørter, tagrails, 17 tommer fælge i råt design får CrossPolo til at ligne noget, som kan en masse.

Vores bedste råd herfra, er at du holder dig på asfalten og undgår at gøre dig selv til grin. Drivlinien er hentet direkte og helt uforandret fra den normale Polo 1,4.

Like os på facebook og deltag i konkurrencen om en dæktryksmålere fra Ring Automotive.

Annonce:

Og på den måde ender Polo Cross som et smykke, der jo i grunden ikke har nogen anden funktion end at få sin ejer til at skille sig ud. Og det er vel også fair nok.

To motorer
Motorprogrammet er dejlig enkelt - Polo Cross fås med to motorer. Den klassiske 1,4 FSI med 85 heste, som vi så første gang helt tilbage i 2002 i den forrige udgave af Polo. På papiret en lidt forældet konstruktion, men i praksis en velfungerende og støjsvag motor.

Skal der kul under kedlerne, bliver du dog nødt til at vælge den 1,6 liters dieseludgave med 90 hk.

Ny Fiat Panda - det mener vi

Velfungerende
Uanset hvilken udgave du vælger, får du i Polo en velkørende og frem for alt velfungerende og let anvendelig bil, som får enhver tidligere eller nuværende VW-ejer til at føle sig hjemme.

Bag rattet fungerer alt efter bogen, knapperne sidder de rigtige steder.

Men selvom Polo endnu kun er i begyndelsen af sin modelkariere, virker det som om alderen trykker. Objektivt set fejler Polo intet, men interiøret er i særklasse kedsommeligt og småtris i forhold til især konkurrenter som Kia Rio og Ford Fiesta, som sat op mod Polo virker som de rene festlokaler.

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Annonce:
Spar med
Det kan du spare
Elpris lige nu
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*
Annonce:
De har fået nok af Løkke
Annonce:
Annonce:
Annonce:
Annonce: