Hyundai i10 - endnu en billig bil

Hyundai i10 er vokset og matcher nu de bedste biler i billigklassen

Det er ikke fordi der er mangel på biler i den lille miniklasse. Bilerne hedder VW Up, Skoda Citigo, Seat Mii, Kia Picanto, Chevrolet Smart - de er billige, og der er rift om dem.

Og nu er Hyundai - langt om længe - klar med et alternativ. Den gamle i10 var mildt sagt forældet at se på og køre i - så fornyelsen er i høj grad på sin plads.

i10 deler teknik med den fremragende Kia Picanto - og er blevet en moderne og velvoksen minibil med fem døre og plads til fem personer (i modsætning til mange af de øvrige biler i klassen)

Hyundai i10 er vokset 80 mm i længden, 65 mm i bredden og er blevet 50 mm lavere end den nuværende i10 – mens akselafstanden er øget med 5 mm.

Både udvendig og indvendig har designet fået et løft. Den er mere sporty at se på - uden at det er gået ud over praktikken.



Hyundai i10 er smartere at se på, og bedre at køre i end forgængeren, som mildt sagt var bedaget
Hyundai i10 er smartere at se på, og bedre at køre i end forgængeren, som mildt sagt var bedaget


Hyundai i10 kommer i fire udstyrsniveauer: Access, Classic, Comfort og Premium. Og som noget helt nyt, kan du også vælge interiør i et miks af farver. Du kan vælge mellem tre forskellige kabinefarver med matchende sædeintræk – beige, orange og blå – et utal af farver, der kan mikses på kryds og tværs alt afhængig af bilens farve og model.

Tjek priserne på den nye Hyundai i10 her

Hyundai i10 fås med en 1,0'er på 3 cylindre og 66 hk og en 1,25 med 87 hk og fire cylindre.



Kabinen har fået et tiltrængt løft i forhold til forgængeren. Den tofarvede kabine er ekstraudstyr
Kabinen har fået et tiltrængt løft i forhold til forgængeren. Den tofarvede kabine er ekstraudstyr


0 kommentarer
Vis kommentarer