Den mindste cabriolet bliver stærkere

Inden længe vender den åbne udgave af Smart ForTwo tilbage i en ny og forbedret udgave

Smart’s seneste ForTwo Cabriolet er bredere og stærkere end nogensinde, men det er stadigvæk en bil i den absolut mindste klasse. (Foto: PR)
Smart’s seneste ForTwo Cabriolet er bredere og stærkere end nogensinde, men det er stadigvæk en bil i den absolut mindste klasse. (Foto: PR)

De laver måske ikke verdens flotteste eller mest komfortable biler, men de kan alligevel noget hos bilmageren Smart.

I hvert fald har tyskerne gennem tiden solgt over 220.000 eksemplarer af den populære Smart ForTwo - alene som cabriolet.

Se også: Top Gear-stjerne får ny McLaren leveret

Resten af Smart-programmet gennemgik for nylig et generationsskifte, og nu er turen kommet til Cabriolet-udgaven af den lille ForTwo.

Mere trækkraft
Længden på bilen forbliver ganske vel den samme, nemlig sølle 2,69 meter, men til gengæld er bilen blevet 100 millimeter bredere.

Der er kommet lidt mere plads til passagererne, og så har teknologien også fået et løft. (Foto: PR)
Der er kommet lidt mere plads til passagererne, og så har teknologien også fået et løft. (Foto: PR)
 

Det har øget sikkerheden og bilens stabilitet, men det har også givet en smule mere plads til passagererne i den i forvejen meget lille bil.

Se også: Første dansker køber bil med smartphone

Det aftagelige tag kan let tages af elektrisk ved hjælp af en knap i bilen - noget du endda kan gøre helt op til bilens topfart på ca. 155 km/t.

Taget kan køres af ved et tryk på en knap, men du skal selv fjerne tagbøjlerne, hvis du vil have bilen helt topløs. (Foto: PR)
Taget kan køres af ved et tryk på en knap, men du skal selv fjerne tagbøjlerne, hvis du vil have bilen helt topløs. (Foto: PR)
 

Chassiset er det stærkeste, som Smart nogensinde har bygget. Det er lykkedes for tyskerne at forbedre vridningsstabiliteten med 15 procent sammenlignet med forgængeren.

Se også: Fransk stationcar udfordrer tyskerne på kvalitet

Den tredje generation af bilen lanceres i to varianter: En 70 hestekræfters med et drejningsmoment på 91 Nm og en ’hurtig’ variant med 90 hestekræfter og 135 Nm.

Prisen på bilen forventes at blive offentliggjort under den officielle præsentation ved Frankfurt Motor Show om et par uger, mens salget starter i begyndelsen af 2016.

6 kommentarer
Vis kommentarer