Johnny snøret af snedig benzin-gigant: - Jeg er blevet bestormet

Johnny Keller stod frem og fortalte om snedig Shell-finte, der endte med at koste ham penge. Nu bliver han bestormet af forundrede danskere

Johnny har nu valgt at klippe sit Shell-kort over. Foto: Per Rasmussen
Johnny har nu valgt at klippe sit Shell-kort over. Foto: Per Rasmussen

Den trofaste Shell-kunde Johnny Keller blev overrasket, da han forleden tankede på sin lokale Shell-station, hvortil Johnny havde det såkaldt euroShell Card, der burde give rabat.

Johnny tankede 52,05 liter for 10,80 kroner literen og fik en kvittering for sit køb. På kvitteringen kunne Johnny se, at han var blevet trukket 562,14 kroner.

Glem det
Men Sorø-borgeren fik et chok, da han så, hvad Shell rent faktisk endte med at trække fra hans konto.

Prisen var på mystisk vis steget til 619,53. Altså en merpris på 57,39 kroner.

Pressechef hos Dansk Fuels, der driver Shell-stationerne i Danmark, Søren Møller Maretti, forklarede efterfølgende, at merprisen skyldtes benzinkrig i området og fordelskunderne med euroShell Card ikke kunne 'få det bedste fra begge verdener'.

Shell mener dermed ikke, at Johnny er blevet snydt.

Her er Johnny Kellers kvittering fra tankstationen. Foto: Privat
Her er Johnny Kellers kvittering fra tankstationen. Foto: Privat

Her er den faktura, som Johnny Keller endte med at få. Foto: Privat
Her er den faktura, som Johnny Keller endte med at få. Foto: Privat

Bestormet af kunder
Efter Johnny Keller stod frem i Ekstra Bladet med sin frustration over, at være blevet det, han kalder for 'snydt' af Shell, er han blevet bestormet med henvendelser fra danskere.

- Jeg er blevet bestormet af Shell-kunder og har nok hørt fra de første 100. Nogle vil bare sige, det er fedt, jeg står frem, mens andre er mere interesserede i de tekniske specifikationer omkring Shells fiks-fakserier, siger Johnny Keller til Ekstra Bladet og tilføjer:

- Mange af dem jeg har talt med, vil nu gå hjem og tjekke deres fakturaer for at se, om de også er blevet snydt.

Principsag
Den nu tidligere Shell-kunde har efterfølgende klippet sit euroShell Card i smadder. Ekstra Bladet har været i kontakt med den lokale Shell-station, der oplyser, at man efterfølgende har været i kontakt med Johnny Keller.

Shell-stationen fortæller, at hovedkontoret gerne vil tale med den utilfredse kunde, men at man ellers ikke har nogen kommentar til sagen.

Men Johnny Keller har ikke hørt fra Shell.

- Jeg har ikke hørt fra dem. Jeg er nem at få fat i, så jeg tror ikke rigtigt på dem, siger Johnny Keller.

Dansk Fuels: Det er en misforståelse
Hos Dansk Fuels, der driver Shell-stationerne i Danmark, lyder det, at man ikke har forsøgt at henvende sig til Johnny Keller. I stedet oplyser man, at der er tale om en misforståelse.

- Vi har sagt til stationen, at hvis Johnny havde spørgsmål, er han mere end velkommen til at ringe til os. Der er tale om en misforståelse, forklarer pressechef Søren Møller Maretti til Ekstra Bladet.

Han fortæller samtidig, at Dansk Fuels i kølvandet på Ekstra Bladets artikel har fået flere relaterede henvendelser.

-  Vi får løbende henvendelser, og der har også været flere henvendelser fra folk, der skulle forstå, hvad der var op og ned i det her, og det har vi så forklaret dem.

Søren Møller Maretti fortæller, at Dansk Fuels ikke har tænkt sig at ændre praksis i forlængelse af den konkrete sag.

155 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere