Teslachef beklager: 'Nordmændene har ret til at være utilfredse'

Mængden af Teslaer i Norge vokser hastigt, men producenten har svært ved at følge med, og nu er antallet af klager fra norske ejere eksploderet

118 klager over Tesla har det norske forbrugerråd modtaget i år, og Elon Musk forstår godt kundernes frustration. Foto: Paul Sakuma/AP/Ritzau Scanpix
118 klager over Tesla har det norske forbrugerråd modtaget i år, og Elon Musk forstår godt kundernes frustration. Foto: Paul Sakuma/AP/Ritzau Scanpix

26.000. Så mange nordmænd ejer i øjeblikket en Tesla elbil, og selv om det umiddelbart kan lyde som et drømmescenarie for en bilproducent, der trods alt stadig er en af de nye drenge i klassen, så har det sat den amerikanske producent under gevaldigt pres.

Tesla har nemlig ikke fået servicecentre og mekanikere kørt i stilling i samme hastighed, som ordrene er rullet ind.

Det betyder ifølge norske Dagens Næringsliv, at mange ejere må vente i månedsvis på at få deres luksuriøse elbil serviceret og repareret, og at nogle endda overvejer helt at annullere deres ordre.

Musk: Det kan løses hurtigt
Det norske forbrugerråd har bekræftet, at antallet af klager over Tesla er steget markant. I alt 118 klager har rådet modtaget i år, og det har ifølge Automotive News sendt Tesla op fra en 24. plads til en fjerdeplads over de selskaber, som de norske forbrugere klager mest over

En kedelig situation, som nu også har fået Teslachef Elon Musk til tasterne.

- Normændene har ret til at være utilfredse med Tesla. Vi har problemer med at udvide vores servicefaciliteter i særligt Oslo, skriver han på Twitter og peger samtidig på en mulig løsning:

- Det kan løses hurtigt ved at indsætte Teslas mobile servicebiler, men (Tesla, red.) afventer regeringens godkendelse til at gøre dette.

Se også: 181 km vej opgraderes: Her må du snart køre hurtigere

Klager over kundeservice
Hos Tesla Norge lover kommunikationsrådgiver Nora Egenæs også, at man gør, hvad man kan for at løse flaskehalsen.

- Vi arbejder hårdt for at øge vores servicekapacitet og kommer blandt andet til at fordoble antallet af ansatte i vores serviceafdeling og åbne et stort servicecenter i Oslo-området i løbet af året. Vi har desuden gennemført, og vil fortsætte med at gennemføre, en række forbedringer af vores telefontjenester, skriver hun i en mail til nyhedsbureauet NTB.

Foruden lang ventetid på service handler klagerne nemlig om problemer med at komme igennem til Teslas kundeservice.

Andre igen udtrykker frustration over forsinkede leveringer af nye biler, hvilket muligvis være et resultat af sidste gang, den norske efterspørgsel gav anledning til panderynker hos Tesla.

Her endte producenten med at skære ned i antallet af leveringer til landet, efter det kom frem, at en flaskehals på havnen i Drammen havde fået producenten til at hyre fragtfirmaer ind, som brugte sikkerhedsmæssigt uforsvarlige lastbiler.

Se også: Myndighederne finder fejl på fejl: Nu må Tesla bremse sine leveringer

kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Biler
Seneste i Biler
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Nanna C. Pedersen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen