Tysk monster: Den vildeste Audi R8 nogensinde

Tunerne fra Mcchip-DKR har haft en Audi R8 V10 i garagen, og resultatet er en hæsblæsende gadebil, der har dobbelt så mange hestekræfter som en standard R8’er

Med en V10-motor, som er pumpet op til voldsomme 950 hk, har Mcchip-DKR-Audi'en her ikke problemer med at leve op sit barske udseende. (Foto: PR)
Med en V10-motor, som er pumpet op til voldsomme 950 hk, har Mcchip-DKR-Audi'en her ikke problemer med at leve op sit barske udseende. (Foto: PR)

En Audi R8 er for de fleste drengerøve i sig selv en sand drømmebil, men de tyske tunere fra Mcchip-DKR har alligevel formået at gøre den i forvejen fede bil endnu federe.

De har nemlig transformeret den første af i alt ti planlagte ældre R8’ere til noget af et højhastighedsmissil - navnet er Recon Mc8. 

Se også: Dette bakspejl lader dig se gennem anhængeren  

Bilen er et 950-hestekræfters bæst, der er spækket med turbokomponenter – alt sammen pakket ind i et let kulfibermateriale.

Bag køretøjet står også engelske Potter & Rich, der har været økonomisk trækhest for de ti planlagte eksemplarer.

Bilen ser heller ikke dårlig ud bagfra. (Foto: PR)
Bilen ser heller ikke dårlig ud bagfra. (Foto: PR)
 

En almindelig – og til sammenligning noget ’svag’ – Audi R8 er udstyret med en 5,2 liters V10 motor med 550 hestekræfter og et drejningsmoment på 540 Nm.

Se også: Top Gear-stjerne får ny McLaren leveret  

Det betyder altså, at Recon Mc8 har omkring 400 hestekræfter mere end en standard Audi R8 V10’er, mens drejningsmomentet på bæstet også er cirka dobbelt så højt, nemlig 900 Nm.

Den modificerede V10’er i Recon Mc8 er pakket ind i kulfiber. (Foto:PR)
Den modificerede V10’er i Recon Mc8 er pakket ind i kulfiber. (Foto:PR)
 

Kører med baghjulstræk
Men det er ikke alt. Tunerne har også gjort den modificerede R8’er baghjulstrukket, og det adskiller den gevaldigt fra standardversionerne, der sender kræfterne ud til alle fire hjul.

Så hurtig en bil kræver også eminente bremser, og det har Recon Mc8’eren fået i form af et bremsesystem fra racerbilen R8 LMS Ultra.

Se også: Første dansker køber bil med smartphone

Også speedometeret er nyt, så det matcher bilens superkræfter. Det læser nu op til 430 km/t .

Sådan en bil fortjener man ikke kun at se billeder af – den skal også høres. Det kan du gøre i klippet her.

 

Prisen på bilen har Potter & Rich endnu ikke løftet sløret for, men det er nok sikkert at sige, at kun de allerrigeste vil have råd til at erhverve sig en bil af denne kaliber. 

17 kommentarer
Vis kommentarer