SENESTE: Arvin Mazaheri har nu skiftet navn til August Emilius Christensen
Ægteparret Jesper og Heidi Thomasen føler sig sagt på godt jysk røvrendt.
I april overtog de forpagtningen af Kruså Camping nær den dansk-tyske grænse.
Gennem længere tid havde Heidi Thomasen været sygemeldt med stress og angst.
Samtidig drømte hendes mand, Jesper, om at overtage den lokale campingplads. I samråd med kommunen blev ægteparret enige om at kaste sig ud i erhvervs-eventyret, der skulle hjælpe Heidi over hendes psykiske problemer.
Telefonopkald væltede verden
Langsomt kom Heidi ovenpå igen og blev raskmeldt. Imens knoklede Jesper på campingpladsen.
Familien så lyst på fremtiden, indtil Heidi en dag i november modtog et opkald fra en ung telefonsælger.
- Han (sælgeren, red.) ville hjælpe os med vores Facebook-side. Den havde vi ikke fået rigtigt op at køre endnu, så jeg tænkte, det var en god idé, fortæller Heidi Thomasen til Ekstra Bladet.
Telefonsælgeren fortæller, at virksomheden Marketing Saver kan tilbyde den lille campingplads en prøveperiode på 30 dage for 99 kroner.
- Jeg sagde, at jeg ville være helt sikker på, at det kun var den ene måned, og så kunne vi evaluere bagefter. Han lovede, at sådan var det, hvorefter han sendte mig en mail, hvor han bekræftede, at det var 30 dage uden binding.
Sidder i saksen
Foruden hjælp til Facebook foreslår sælgeren også at hjælpe med Instagram. Den prøveordning koster en krone i oprettelse, men ellers fortæller sælgeren, at det er de samme vilkår, der gælder: 30 dage uden binding.
Begge dele takker Heidi Thomasen ja til.
Hun får tilsendt to kontrakter, som hun skal skrive under på, mens sælgeren er i røret.
Han fortæller, at det bare er formalia, så der kan bookes et opstartsmøde, forsikres Heidi Thomassen ifølge eget udsagn i telefonen.
Artiklen forsætter under billedet ...
Med sin underskrift på de to kontrakter er Heidi Thomasen blevet lokket til at binde sig til to abonnementer.
De to abonnementer er nærmest identiske. De løber begge over 60 måneder og koster 2500 kroner om måneden. Samlet set løber regningen for de to abonnementer op i 300.000 kroner.
Dermed er ægteparret endt som mindst 33 andre små erhversdrivende, som Marketing Saver har fuppet.
De seneste dage har Ekstra Bladet afdækket, hvordan makkerparret Arvin Mazaheri og Rasmus Gutfelt har fuppet en række firmaer til at skrive under på særdeles omkostningstunge kontrakter.
Heidis verden vælter
Det er dog først, da den første regning på 18.750 kroner få uger efter dumper ind i mailboksen, at Heidi Thomasens opdager, at noget er helt galt.
Hendes verden vælter.
- Vi ringer til dem, men de er ikke til at hugge eller stikke i. De henviser til kontrakten og truer med stævning, hvis ikke vi betaler straks, siger Heidi Thomasen, der har svært ved at holde tårerne tilbage.
- Vi arbejder hårdt med at få campingpladsen til at hænge sammen og give overskud. Vi er pressede økonomisk for at få det til at løbe rundt. Vi kunne godt bruge lidt medvind. Det har Marketing Saver og Rasmus Gutfelt ikke rigtigt givet os. Det her kan vælte os.
- Jeg vil kalde dem for svindlere. Det er ikke reelt. De lægger ikke alle kort på bordet, som det er. Det er snyd og humbug, lyder det opgivende fra Heidi Thomasen.
Familien har ligesom mange af de øvrige små erhvervsdrivende, Ekstra Bladet har talt med, hyret en advokat, der skal kæmpe deres sag mod Marketing Saver.
Ekstra Bladet har forgæves forsøgt at få en kommentar til denne historie fra de to ejere, Arvin Mazaheri og Rasmus Gutfelt.
SENESTE: 12. februar meddeler politiet de mange anmeldere, at sagen er opgivet, da anklagemyndigheden ikke mener, at sagen kan føre til en dom. I stedet opfordres anmelderne til at søge en afgørelse ved en civil domstol.