850 kroner i gebyr: Autokorrektur ændrede passagers navn til 'lunken'

Den oprindelige billet kostede kun 370 kroner

Ryanair har tidligere været i fedtefadet på grund af vildledende regler om deres gebyrer. Foto: AP/Boris Roessler
Ryanair har tidligere været i fedtefadet på grund af vildledende regler om deres gebyrer. Foto: AP/Boris Roessler

En uheldig flypassager kan ende med at betale et gebyr på knap tre gange prisen på den oprindelige billet.

Det sker efter, at autokorrekturen rettede irske Luke Bradleys navn til 'Lukewarm' (lunken på dansk, red,), da han bookede billetten.

Det skriver The Independent.

'Mit fornavn er skrevet ned som Lukewarm (Lunken, red.) Bradley. Jeg har ikke skrevet det. Det er ikke engang et navn'.

'Gabi, senior-kundeservicerepræsentanten, insisterer på at Lukewarm er et navn', skriver ireren på Twitter.

Artiklen fortsætter herunder ...

Luke Bradley har siden klaget til Ryanair for at få ændret sit fornavn, men flyselskabet kræver et gebyr på 115 euro - 850 kroner - for at foretage ændringen.

Se også: Ryanair i fedtefadet igen: Anklages for snyd

Uhyrligt
Normalt kan man indenfor 48 timer rette mindre navnefejl, mens man derefter skal betale det store gebyr.

Uheldigvis for Luke Bradley mener Ryanair, at dette vil kræve en fuld navneændring, mens han også var for langsom i optrækket og ventede hele ni dage med at klage.

Det har dog ikke mildnet ireren.

- Det er uhyrligt, at de ikke kan ændre dette, siger han til The Independent.

Hos Ryanair har man dog ikke tænkt sig at ændre på reglerne.

- Det er hver kundes ansvar at sikre, at navnet på bookingen svarer til navnet på deres pas, og vi tilbyder en 48 timers frist for at rette mindre bookingfejl, lyder det fra en repræsentant fra flyselskabet.

Se også: Ryanair skal betale kæmpe bøde for vildledende bagageregler

129 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere