TV: Knaldekampagne skal sætte flere børn i verden

Rejseselskab bruger sex og humor til at sælge romantiske ferier

Knald lidt mere - for fædrelandets skyld.

Det er grundliggende budskabet i ny kampagne, Do It for Denmark, fra et stort dansk rejseselskab, der således forsøger at pushe deres vare med klassiske reklamedyder, som aldrig går af mode: Sex og humor.

'Danmark står over for en krise. Vi har den laveste fødselsrate i 27 år. Undersøgelser viser, at danskerne har 46 % mere sex på storbyferier, og da mere sex øger chancen for flere børn, ordinerer vi en romantisk storbyferie for at redde Danmarks fremtid.'

Sådan står der i pressematerialet, hvis reklamevideo, som du kan se over artiklen her, har potentiale til at gå viralt.

Samtidig viser en undersøgelse, lavet af analysebureauet Epinion for det store rejseselskab, at næsten hver tiende dansker er undfanget på en ferie, og at mange anser storbyferier for at være mest romantiske, hvilket får sexolog og psykiater Birgit Dagmar Johansen til at konkludere:

'Sanseoplevelser i en storbyferie påvirker folk. Både fysisk og psykisk aktivitet øger nemlig dopaminindholdet i hjernen, som gør, at vi får mere lyst til hinanden. Og sex og motion er jo altid sundt. Det er faktorer, som lige siden urtiden har sikret menneskets overlevelse, for det får vi børn af.'

Som et led i kampagnen er der rabat på storbyferier - og man kan vinde tre års forbrug af bleer, hvis man undfanger en unge på den købte ferie. Du kan læse mere på do-it-for-denmark.dk.

Mon ikke rejsebranchen så om et par år lancerer en ny kampagne, denne gang for børnefri ferier.

Og husk: Glem kondomet...