Er du hotellets problembarn?

Hotelpersonale advarer hinanden på interne lister

Frustrationen er nogle gange ikke langt væk på hoteller (foto: Colourbox)
Frustrationen er nogle gange ikke langt væk på hoteller (foto: Colourbox)

De fleste hoteller har et system, der holder styr på hvilke gæster, der har brug for hvad. Det kan være oplysninger om gæstens ekstraordinære pude-behov, det forudaftalte sene tjek-ud eller gæstens krav til en ekstra large badekåbe.

Listerne bliver løbende opdateret og overdrages ved vagtskifte, så hele personalet er klar over, hvad de skal gøre for at give gæsten den bedste oplevelse.

Se også: Sådan får du en hel vinter på ski

Men selvom listen er ment til at videregive vigtige informationer om gæsten og dennes ophold, er det ikke kun den slags, der optræder på den. I følge klummeskribent og tidligere hotelreceptionist, Hotelchatter, der skriver for Conde Naste Traveler, indeholder listen nemlig også personalets advarsler og opfordringer til hinanden.

Conde Naste Traveler giver han et indblik i, hvad listen bl.a. byder på.

Her er et uddrag:

Note: Utilfreds med værelse
Denne gæst skal forkæles!! Gæsten var utilfreds med, at receptionen løj om, hvornår hans værelse ville være klar, og derefter gav ham et lille værelse med meget støj. Gæst er meget utilfreds.

Note: OBS! Problemer med betaling
Denne gæst skal betale for alt, inden han får det. Der har været problemer med betalingen.

Note: Skader på værelset
Kontakt manager, før gæsten tjekker ud. Gæsten skal betale for skader på Presidential suiten.

Punkter på listen kan også være af mere positiv karakter og f.eks. være opfordringer til at smile og levere ekstra god service, da der så kan være gode drikkepenge at hente.

0 kommentarer
Vis kommentarer