Det er ikke mange rejsende, der har de helt store forventninger, når det kommer til maden, der bliver serveret på flyet.
Martin Pavelka fra London havde dog forventet sig blot en smule mere af sit måltid, da han skulle rejse med All Nippon Airways fra Japan til Australien den 20 april i år.
Den 32-årige brite havde inden den ni timer-lange rejse fra Tokyo til Sydney bestilt et glutenfrit måltid, men da hans mad blev serveret, fik han blot en banan samt en kniv og gaffel til at spise den med.
Det skriver adskillige internationale medier, heriblandt Evening Standard.
På bananen havde flyselskabet påklistret en seddel, hvor der stod hans sædenummer og bogstaverne ’GF’, der står for glutenfri.
'Er det en joke?'
Den glutenallergiske Martin Pavelka var efter sigende målløs over sit måltid, som han fik serveret blandt de andre passagerer, hvis morgenmad bestod af æg, brød, yoghurt og pølser.
- Jeg spurgte om det her var en joke. Hun sagde bare, at hun var ked af det, men at det var det glutenfri måltid, siger den 32-årige til den engelske avis.
Martin Pavelka blev så fortørnet over det utraditionelle måltid, at han efterfølgende har klaget til flyselskabet.
- Det er så ekstremt. Man forventer noget mere på sådan en tur. Det er jo ikke EasyJet eller RyanAir, siger Martin Pavelka om turen, der kostede omkring 10.500 danske kroner.
Flyselskabet har siden udtalt til The Telegraph, at de er kede af Martin Pavelkas oplevelse:
- ANA (All Nippon Airways, red.) er stolte over at give alle vores passagerer en eksemplarisk kundeoplevelse, men i dette tilfælde imødekom vi ikke hans forventninger. Vi har undskyldt til ham personligt, og som resultat af hans oplevelse, går vi igennem vores udvalg af glutenfri måltider samt måden, de bliver serveret på.