Charterturister raser: Der var ikke nok danskere på hotellet

Charterturister går brok-amok: Nogle krævede kompensation for at hotellet ikke var et 'dansker-hotel'

- Vi har eksempelvis haft gæster, der i ramme alvor klagede over og ville have kompensation, fordi der ikke var nok danskere på hotellet i Egypten. De havde kun kunne tælle 11 danske gæster, og det burde vi have oplyst. Jeg kan ikke huske om de gik til ankenævnet med den sag, fortæller en chef i et stort dansk rejsebureau til Ekstra Bladet. Foto: Polfoto
- Vi har eksempelvis haft gæster, der i ramme alvor klagede over og ville have kompensation, fordi der ikke var nok danskere på hotellet i Egypten. De havde kun kunne tælle 11 danske gæster, og det burde vi have oplyst. Jeg kan ikke huske om de gik til ankenævnet med den sag, fortæller en chef i et stort dansk rejsebureau til Ekstra Bladet. Foto: Polfoto

Så er det atter tid til at bestille årets sommerferie, og hundredtusindvis af danskere foretrækker trods muligheden for selv at pakke rejser med billige flybilletter og logi - stadig den bekvemme charterferie.

Her stiller man høje krav til rejsebureauerne, som også kan have tendens til at ophøje middelmådige mellemklasse-hoteller til femstjernede beachresorts.

Mange klager. Over hvad som helst. De kræver kompensation over forhold, som Pakkerejseankenævnet og selskaberne må afvise som aldeles ubegrundede.

Hos charter-bureauerne har personalet af og til vanskeligt ved at tage det helt seriøst.

- Vi har eksempelvis haft gæster, der i ramme alvor klagede over og ville have kompensation, fordi der ikke var nok danskere på hotellet i Egypten. De havde kun talt 11 danske gæster, og det burde vi have oplyst dem om. Jeg kan ikke huske om de gik til ankenævnet med den sag, fortæller en chef i et stort dansk rejsebureau til Ekstra Bladet.

Der er også et eksempel med en mor, som brugte helt ekstreme ressourcer på at klage over et forbud mod at treårig datter kunne bruge en rutsjebane, som af sikkerhedshensyn kun var for store børn.

Hos Spies' engelske søsterselskab Thomas Cook har man ifølge samlet en række af de henvendelser, der fik de ansatte til at klukke.

1: Vi bestilte en udflugt til et vandland, men ingen fortalte os, at vi selv skulle medbringe badetøj og håndklæder.

2: Det er dovent, at butiksejerne lukker om eftermiddagen i Puerto Vallarta - jeg havde ofte brug for at købe ting, mens der var 'siesta' - det skulle forbydes…

3: Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange.

4: Kataloget sagde: 'Ingen frisør på hotellet'. Vi er frisørelever, og vi tror, at personalet vidste det og lod os vente længere på service.

5: Vi havde bestilt et dobbeltværelse, men fik kun et enkelt værelse.

6: Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt.

7: Selv om jeres katalog sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, så var der ikke nogen æggedeler i skufferne.

'Min datter gik og spurgte mig hver eneste dag, - mor skal vi ikke prøve rutsjebanerne sammen, hvor jeg måtte sige igen og igen: Nej, skat det må vi ikke - og det kan hun selvfølgelig ikke forholde sig til, hun er jo bare et barn, der vil have det sjovt sammen med sin mor. Foto: EB Rejser Ferie Danmark går brok-amok: Mor brugte hel ferie på at klage over vandrutsjebane

Der er mange sjove årsager til, at rejsende klager over ferien. Foto: Shutterstock Ferie Rasende rejsende til rejseselskab: Det er jeres skyld, jeg blev gravid!

189 kommentarer
Vis kommentarer