Når du er på ferie, efterlader du så dine ejendele 'i sikkerhed' bag hotelværelsets låste dør?
Lad endelig være med det.
I sidste uge afslørede to rejsende, i en YouTube-video, at hotellernes nøglekortsystemer ikke altid er til at stole på.
- Da vi lå i vores senge i går aftes, var der en, der bare besluttede sig for at slentre direkte ind på vores hotelværelse. Værelse 146, som helt sikkert er vores værelse, siger kameramanden, der filmer sin rejsemakker.
Da de to mænd spurgte receptionisten hos Rodeway Inn i Gallup i New Mexico, fortalte hun, at den forstyrrende gæst havde fået udleveret en hovednøgle.
Nøgen søvngænger tog selfie med politimænd
På opdagelse
De to mænd valgte heldigvis ikke at stole blindt på hotellets personale. I stedet tog de på opdagelse på hotellets gange med deres eget nøglekort.
- Vi undersøgte selv sagen, for at se om de mon ikke alle sammen er hovednøgler, siger kameramanden, mens vennen åbner de næste to hoteldøre på gangen, nummer 145 og 144.
Choice Hotels International, som ejer Rodeway Inn, kom med et modsvar på den afslørende YouTube-video. Det gjorde de efter, at de mente at have fundet frem til problemet.
- Tak, fordi I har gjort os opmærksomme på problemet. Vi har kontaktet hotellet og opdaget, at deres nøglesystem var defekt. De fulgte omgående op på problemet, skriver koncernen i kommentarfeltet.
Om det rent faktisk var en såkaldt defekt, der gjorde, at mændene fik en ubuden gæst under deres ophold, er der dog stadig tvivl om.
- Choice Hotels, I siger, at det var en defekt, men jeg tror ikke helt på jer. De (Rodeway Inn, red.) fortalte os, at de havde givet hovednøglen til en kunde. Det lader til, at systemet fungerer akkurat efter hensigten, hvilket betyder, at der ikke er en defekt bare en rigtig skidt nøglepolitik, skriver 'Battle Rattle', som lagde videoen op på YouTube.
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.