Denne restaurant har hverken tjenere eller kassemedarbejdere

High-tech fast food-restaurant har ikke en eneste tjener ansat – men til gengæld mange iPads

Selvbetjeningssystemet et nemt og enkelt på det nye high-tech spisested Eatsa (Foto:eatsa.com)
Selvbetjeningssystemet et nemt og enkelt på det nye high-tech spisested Eatsa (Foto:eatsa.com)

En god madoplevelse kan hurtigt blive ødelagt af dårlig service med tjenere eller ekspedienter, der ikke yder det, man forventer af dem.

Se også: Får vejen til at støje før den er bygget

Det problem er du ude over, hvis du spiser på den amerikanske fast food-restaurant, Eatsa. De har åbnet et spisested i San Fransisco, der tilbyder en service-oplevelse, du ikke oplever mange andre steder. Her servicerer du nemlig dig selv på en iPad, i stedet for at blive betjent af en tjener. 

Elektronik - 2. sep. 2015 - kl. 20:30 Hjemmelavet superdrone letter med mand i

Når du kommer ind på restauranten, finder du en siddeplads og bestiller din mad på en iPad. På den kan du sammensætte din egen menu eller vælge en af de foreslåede menuer – du noterer dit navn, betaler med kreditkort og henter selv din mad, når du får besked via et info-system, om at din mad er klar.

Maden bestiller du på ipads, hvor du selv sammensætter retter og menuer (Foto: eatsa.com)
Maden bestiller du på ipads, hvor du selv sammensætter retter og menuer (Foto: eatsa.com)

Eatsa har på den måde erstattet både tjenere og kasseekspedienter med iPads – så udover kokke og øvrigt køkkenpersonale, er der kun et par medarbejdere, der kan give teknisk hjælp med betjeningen af iPaden. Det er altså en spiseoplevelse helt uden chance for dårlig tjener-service. 

Når din mad er klar, henter du det i gennemsigtige beholdere (foto:eatsa.com)
Når din mad er klar, henter du det i gennemsigtige beholdere (foto:eatsa.com)

Maden er, ifølge Eatsa selv, både sund og velsmagende. Du kan selv tjekke maden og det tjenerløse system ud på Eatsas egen hjemmeside.

15 kommentarer
Vis kommentarer