Emin betalte 21.000 kr. for rejse: - Madrasserne var klamme og der lugtede af pis

- Det var ulækkert. Madrasserne var klamme, og der lugtede af pis, lyder det fra den 22-årige dansker, som bestemt ikke er tilfreds med sit rejsebureau, som, han mener, har snydt og bedraget

Emin har klaget til rejseselskabet, som han føler har snydt ham, men de har ikke vendt tilbage på hans henvendelse. Foto: Privat
Emin har klaget til rejseselskabet, som han føler har snydt ham, men de har ikke vendt tilbage på hans henvendelse. Foto: Privat
Følg Ferie

- Vi føler os totalt røvrendt. Det er snyd og løgn. Det, der bliver reklameret for på hjemmesiden, er ikke, hvad vi fået.

Sådan lyder det kort og kontant fra den 22-årige Emin Alp, der sammen med sin lillebror og fætter havde glædet sig til en uges afslapning på det fire-stjernede hotel Chaika Beach i festbyen Sunny Beach i Bulgarien.

Tre-kløveren havde købt rejsen gennem rejseselskabet DUF-rejser, der arrangerer ungdomsrejser, og rejste afsted på ferie den 14. juli. Men allerede fra ankomsten gik det ned ad bakke, fortæller Emin til Ekstra Bladet:

- For det første havde vi betalt for et tre-mands-værelse, men da vi kommer, får vi i stedet et to-mands-værelse, hvor der så bliver smidt en ekstra seng ind, fortæller Emin, som sammen med sin fætter og bror brokkede sig til guiderne, men uden held:

- De sagde, de ville se, hvad de kunne gøre, men der skete ingenting. Så vi klagede igen, men pludselig var de ligeglade, og vi følte ikke, de gad snakke med os. De virkede irriterede over, at vi klagede.

Til venstre ses Emins værelse, og til højre ses billedet af værelset, som det ser ud på DUF-rejsers hjemmeside. Foto: Privat/DUF-rejser
Til venstre ses Emins værelse, og til højre ses billedet af værelset, som det ser ud på DUF-rejsers hjemmeside. Foto: Privat/DUF-rejser
 

Dansk fodboldhold fik pengene retur: Banen var fyldt med muldvarpeskud

Lugtede af pis
Det er dog ikke kun den forkerte indlogering, som de tre unge fyre er utilfredse med. Hygiejnen på værelset var nemlig også miserabel, fortæller Emin til Ekstra Bladet:

- Det var ulækkert. Madrasserne var klamme, og der lugtede af pis rundt omkring. Vi bad om nye madrasser og fik at vide, at vi ville få nogle andre næste dag, men vi fik aldrig nogen. Det var virkelig klamt.

Madrasserne på Emins hotelværelse var fyldt med brune pletter. Foto: Privatfoto
Madrasserne på Emins hotelværelse var fyldt med brune pletter. Foto: Privatfoto
 

Da Emin, hans lillebror og fætter kom tilbage til Danmark, var det første Emin gjorde at kontakte rejseselskabet for at indgive en officiel klage.

Her fik han besked på at sende en mail, som han sendte den 21. juli – dagen efter, han kom hjem -, men DUF-rejser er endnu ikke vendt tilbage på hans henvendelse.

- Vi føler os bare virkelig snydt. De billeder, DUF viser på hjemmesiden, er ikke det samme som virkeligheden. Det er snyd. Det kan ikke være rigtigt, at vi skal udsættes for det her, når vi har betalt 21.000 kroner.

Det er første gang, Emin rejser med DUF-rejser, men ifølge ham bliver det også den sidste:

- Jeg skal aldrig rejse med dem igen. Det er det sidste, jeg skal. Vi føler os røvrendte, og jeg vil gerne have en ny tur eller have pengene tilbage, siger Emin.

Spies til kunde, der købte billig ferie: Du var i ond tro

'Det værste lort'
Emin og co. er dog ikke de eneste, som er utilfredse med det omtalte hotels standard. Kort efter hjemkomst skrev Emin en anmeldelse af hotellet på DUF-rejsers hjemmeside, og der var hurtigt andre unge, som tilkendegav, at de havde oplevet det samme:

- Chaika beach er det værste lort. Man kan virkelig tydeligt se, det er bulgarske stjerner! Roomservice hver anden dag, blod på håndklæder, skimmelsvamp på væggene, maden er så ulækker, at jeg ikke ville anbefale den til min værste fjende, trapperne er så klistrede, fordi der ikke bliver gjort rent og generelt bare lorte service, skriver en Mathias Friis blandt andet.

- der var ingen rengøring og der stank af pis og bræk overalt, skriver en anden.

 

DUF-rejser står fast: Hotellet er firestjernet
Ekstra Bladet har kontaktet produktchef Rasmus Jørgensen fra DUF-rejser for at høre rejseselskabets side af sagen.

- Hvorfor fik de ikke det værelse, de havde betalt for?

- Det er reelt set blevet kommunikeret forkert ud fra hotellets side. På Chaika Beach er det eneste, der findes, nemlig de her dobbeltværelser til 2-3 personer. Så det vil sige, at alle værelser har mulighed for en ekstra opredning, som de her gæster (Emin, fætter og bror, red.) principielt også skulle have haft, da de ankom, men af en eller anden grund var den tredje gæst ikke sendt med på hotellets ordinære liste, så der er kommunikationen gået galt, men det blev fixet lynhurtigt. Drengene skulle tjekke ind klokken to og klokken fire havde de en ekstra seng på værelset.

- Mener I, at billederne på jeres hjemmesiden stemmer overens med virkeligheden?

- De stemmer fint overens. Et af billederne derinde er faktisk præcis det hotelværelse, som de har fået. Hvis de lægger lagnerne pænt på igen og skyder gardinerne fra, så er det lige præcis sådan, det ser ud. Selvfølgelig er belysningen lidt anderledes, men værelset er præcis det samme. Det er klart, det ser anderledes ud, når de viser et billede, hvor sengetøjet er revet op, gardinerne er trukket for og der er så mørkt, som der overhovedet kan være på værelset. Indretningen og kvaliteten af hotelværelset svarer til det billede, vi har vist på hjemmesiden.

- Emin har taget billeder af madrasserne, som har tydelige gule/brune pletter. Er hygiejnen på hotellet god nok?

Det er en af de ting, som vi helt sikkert skal løse. Men jeg har kigget vores logbog igennem, og der er faktisk ikke en eneste henvendelse omkring det. Hvis vi får at vide, at der generelt er et problem med madrasserne, så vil vi sørge for at få skiftet dem med det samme. Der synes jeg også personligt, at det er for dårlig hygiejne, men som sagt, hvis vi havde fået det at vide, havde vi taget hånd om det med det samme.

- Er det så noget, I vil tage hånd om nu?

- Vi har som sagt ikke modtaget henvendelse fra andre end Emin omkring det, men nu hvor jeg kan se, at andre gæster har kommenteret det på Facebook, så er det helt klart noget, vi kommer til at tage hånd om. Jeg kommer også til at tage fat i vores guider, så de kan være opmærksomme på den her situation, for nu ved vi, at der i hvert fald har været ét tilfælde med beskidte madrasser. Så de skal spørge mere ind til gæsterne og sørge for, at personalet på hotellet er på dupperne. For hygiejnen skal selvfølgelig være i orden.

- Hvordan kan det være, I ikke har besvaret Emins e-mail, som han sendte fredag?

- Når vi sidder i højsæsonen - og sådan er det for alle rejseselskaber i hele Danmark - så har vi en svartid på helt op til fire uger, fordi der er så meget pres på. Derudover er der i en klagesag rigtig mange ting, der skal følges op på: Vi skal snakke med hotellet, vores guider og andre, der har været inde over sagen, så der er rigtig mange løse ender, vi skal have fat i, så vi kan finde ud af med sikkerhed, hvad der præcist er sket. Vi tager alle henvendelser, vi får ind, rigtig seriøst.

- Synes I selv, at hotellet lever op til de fire stjerner, det har på jeres hjemmeside?

- Ja, det mener jeg bestemt. Man kan altid diskutere den bulgarske standard. Den er ikke, som hvis du tager til Spanien eller Italien, men hvis vi kigger på hotellet som helhed: Dens beliggenhed, de faciliteter, der er på hotellet og værelserne, så er det klart firestjernet. Der er ingen tvivl om det. Det ligger direkte på stranden midt i Sunny Beach og med to forskellige poolområder. Så de fire stjerner kan man ikke diskutere.

- Kan Emin forvente at få noget erstatning ud af dette:

- Nu har jeg ikke fået sat mig nok ind i sagen endnu i forhold til kompensation. Det er en lidt mere omfattende sag, hvor jeg skal have fat i manageren dernede, så jeg helt konkret ved, hvad der er sket og gjort på de bestemte tidspunkter. Så jeg kan ikke gå konkret ind og sige, om der vil blive en form for erstatning eller ej.

Jesper købte flybillet til 1 krone: Spies annullerede rejsen

Seneste nyt

Partimoder Pia kan ikke slippe magten

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.