Familie fik pladser med opkast under sæderne

En amerikansk familie lagde mærke til en underlig lugt, da de havde taget plads på det United Airlines fly, der skulle fragte dem hjem fra ferie – der var opkast under deres sæder

Man burde i det mindste kunne forvente et rent sæde i flyveren (Foto: Denis Dervisevic/Flickr)
Man burde i det mindste kunne forvente et rent sæde i flyveren (Foto: Denis Dervisevic/Flickr)

En amerikansk familie på tre opdagede på en flyvetur hjem fra Orlando i Florida, at der var opkast under deres sæder. De fik ikke lov til at skifte plads. Det skriver Fox News.

Se også: Historisk billige billetter til Australien

Efter at familien Shirley bestående af faren, Scott Shirley, hans kone og deres søn, havde fundet deres pladser på det United Airlines fly, som skulle flyve dem fra Orlando og hjem til Maryland, placerede de deres taske under sædet. Det var herefter, at de opdagede, at der var en ubehagelig lugt omkring dem.

Da Scott Shirleys kone trak sin taske op fra under sædet, opdagede hun, at den var fugtig, og at gulvet var det samme. Da hun lugtede til sine fingre, fik hun en ubehagelig overraskelse. Det lugtede af opkast.

Se også: Forårets 10 billigste hotelbyer

Parret gjorde kabinepersonalet opmærksom på problemet, men mødte ikke den besked de havde regnet med. Flyselskabet var nemlig bevidste om, at passageren, der havde siddet i et af rækkens sæder på flyveturen før den nuværende, havde kastet op. På trods af det fortalte selskabet familien, at der ikke var noget at gøre. 'Flyet er blevet godkendt til at flyve af kabinepersonalet', lød beskeden.

Det var familien Shirley ikke tilfredse med:

– Det var tydeligt, at området ikke var blevet rengjort. Der var ingen tegn på, at der var blevet brugt rengøringsmidler overhovedet, fortalte Scott Shirley til Daily Mail.

Den manglende rengøring til trods fik familien Shirley ikke mulighed for at skifte sæder. De fik valget om at blive på deres pladser eller få pladser på et fly dagen efter. Sidstnævnte var ikke en mulighed for familien, da Scott Shirleys kone skulle på arbejde dagen efter. De måtte derfor flyve hjem siddende i den ubehagelige lugt og med en taske med opkast på.

Se også: Frygtede midtersæder formerer sig på verdens største fly

Flyselskabet gav dem en pose, som de kunne pakke deres taske ind i.

– Jeg blev ret chokeret over, at de ikke lige tilbød os at vi kunne komme med og rense vores taske – gud ved, hvad der var i det opkast, sagde Scott Shirley til nyhedskanalen WUSA9.

United Airlines har efterfølgende givet familien en undskyldning og indrømmet, at der ikke var blevet gjort tilstrækkeligt rent under sæderne i perioden mellem de to flyveture.

– Situationen som Hr. Shirley beskriver er helt sikkert ikke noget, vi ønsker, at vores kunder skal opleve (…, red.) Vi har undskyldt til familien og tilbudt dem kompensation til brug ved fremtidige rejser, sagde talsperson Jennifer Dohm fra United Airlines i en udmelding til Fox News.

Kompensationen bestod ifølge Fox News af et gavekort på ca. 1.000 kr. til hvert medlem af Shirley familien.

9 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Ferie
Seneste i Ferie
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere