Ferieklage: Hvorfor betale ekstra for balkon når alle værelser har balkon

Et ægtepar klagede over en pris, de ikke fandt fair

Urimeligt at betale ekstra for havudsigt, når alle balkoner vender mod vandet, mener en klager. Foto: All Over Press
Urimeligt at betale ekstra for havudsigt, når alle balkoner vender mod vandet, mener en klager. Foto: All Over Press

I en sag fra Pakkeankerejsenævnet har en klager brokket sig over, at hun hjemmefra har betalt ekstra for at få en balkon med havudsigt, når nu alle værelser på hotellet har en balkon med udsigt til havet.

TUI solgte et par en rejse til Aiya Napa på Cypern i september sidste år. Den samlede pris var 13.054 kroner, men parret mener, de er taget ved næsen, fordi de har betalt ekstra for balkon og havudsigt, som kom alle gæster til gode - og altså ikke kun dem, der betalte for det hjemmefra.

Se også: Danmark går brok-amok: Mor brugte hel ferie på at klage over vandrutsjebane

'Men når tingene allerede findes, er det vel ikke noget, man skal betale for? Jeg føler virkelig, Star Tour (nuværende TUI, red.) har taget fusen på mig og min mand, idet vi har betalt 2x385 kroner for balkon og 2x455 kroner for havudsigt, i alt 1680 kroner, hvilket vi synes er mange penge. Vi har betalt mere end andre, der ikke er så forsigtige som os, skriver klageren i sin henvendelse til Pakkerejseankenævnet.

Rejseselskabet svarer imidlertid, at parret har fået fuld havudsigt og den bedste lejlighedstype, hotellet kan tilbyde, mens nogle andre lejligheder kun har begrænset udsigt på grund af palmer.

I en kendelse afsagt den 27. marts gav Pakkerejseankenævnet TUI fuld medhold og afviste klagerens krav om tilbagebetaling af de 1680 kroner.

Men hvad mener du? Bør rejseselskabet gøre opmærksom på, at alle balkoner vender mod vandet, når man bestiller sin rejse?

Se også: Rasende rejsende forlangte erstatning: Unfair, at de andre fangede flere fisk!

54 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere