Flyselskab i kæmpe brøler: Passager fløj 4000 kilometer i den forkerte retning

Det amerikanske flyselskab United Airlines er igen havnet i medierne, efter en passager fortæller, hvordan hun blev boardet på det forkerte fly og fløj timevis den gale vej

United Airlines er igen havnet i problemer efter en ny brøer (Foto: AP)
United Airlines er igen havnet i problemer efter en ny brøer (Foto: AP)

Det gælder om at være vågen, når man skal flyve.

Det måtte den franske kvinde Lucie Bahetoukilae sande, da hendes flyvetur fra New York til Paris endte helt galt.

Det skriver det lokale amerikanske medie ABC7 New York.

Planerne gik ellers som smurt for den franske kvinde, der ikke taler et ord engelsk. Hun dukkede planmæssigt op i lufthavnen, gennemgik sikkerhedstjekkets og trillede mod sin gate. Billetten fik efterfølgende et stempel, og kvinden kunne gå mod sin plads. 22C.

Men så gik det ellers galt.

Lucie Bahetoukilae havde efter sigende overset, at United Airlines havde ændret gaten i sidste minut, så da hun kom ind til sin plads, sad en anden person på sæddet.

Franskmanden henvendte sig til personalet, der blot gav hende et andet sted at sidde i stedet for at tjekke, om hun befandt sig på det rigtige fly. Derfor lettede flyet, men destinationen var bare San Francisco i stedet for Paris. Omkring 4000 kilometer i den gale retning.

En frygtelig fejl
Da Lucie Bahetoukilae ikke taler engelsk har ABC7 New York efterfølgende talt med den uheldige flypassagerers niece, Diane Miantsoko, der er rystet over, at det kan ske.

- Med alt det, der foregår i vores land (Frankrig red.), så bliver de nødt til at være mere varsomme. De var ikke opmærksomme, og min tante kunne have været hvem som helst. Hun kunne have været en terrorist, der havde boardet flyet og dræbt en masse mennesker, siger hun ifølge det amerikanske medie.

United Airlines har da også røde øre over brøleren, og kaldet epsioden for 'frygtelig'.

- Vi kom ved en fejl til at placere hende på det forkerte fly, erkender flyselskabet.

Også amerikanske FOX News har skrevet om historien, og til dem skriver United Airlines følgende i en mail:

- Vi giver den største undskyldning til Ms. Bahetoukilae, der har haft denne uacceptable oplevelse. Da hun ankom til San Francisco sørgede vi for, at hun kom på det næste fly til Paris, ligesom vi gav hende en ny billet. Vores kundeservice har kontaktet hende, og vores team i Newark gør alt for at undgå, at dette sker igen, skriver United Airlines.

Rejsen for Lucie Bahetoukilae endte med at tage over 28 timer, selv om det kun tager knap otte timer at flyve fra New York til Paris.

65 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere