Flyselskab undskylder: Ansat mobbede lille pige for specielt navn

En fem-årig pige blev grinet ad og peget på, da hun skulle boarde et fly med sin mor. Derudover fortsatte mobningen efterfølgende på Facebook

Navnet er specielt men nemt at stave til. Foto: AP
Navnet er specielt men nemt at stave til. Foto: AP

En amerikansk mor ved navn Traci og hendes fem år gamle datter fik en helt utrolig dårlig afslutning på deres rejse til Californien, da de for et par uger siden skulle flyve hjem til Texas fra John Wayne-lufthavnen i Orange County.

Da de to rejsende skulle boarde Southwest Airlines-flyet, fandt en af flyselskabets ansatte nemlig pigens navn så humoristisk, at hun angiveligt valgte at pege og grine ad den lille pige ved navn Abcde Redford (udtalt Ab-city).

Det skriver ABC News.

- Hun begyndte at grine og pegede på både mig og min datter, mens hun snakkede med de andre ansatte. Så jeg vendte mig rundt og sagde: ’Hey, hvis jeg kan høre dig, så kan min datter også høre dig, så jeg vil sætte stor pris på, at du stopper’, fortæller den chokerede mor i et interview, som du kan se herunder:

(Artiklen fortsætter under videoen)

Se også: Rasende kvinde smidt af flyet: Nægtede at sidde ved siden af baby

Mobbede også pigen på Facebook
Men den amerikanske mors anmodning var tilsyneladende ikke nok for den kvindelige Southwest Airlines-ansatte, som efterfølgende tog et billede af flybilletten og delte det på Facebook for at høre, hvad andre tænkte til den femårige piges unikke navn.

- Jeg fandt først ud af det, da en, som havde set opslaget på Facebook og indgivet en klage, undrede sig over, at Southwest ikke have gjort noget ved det efter to uger, siger Traci Redford til ABC News.

Moderen fortæller endvidere, at hendes datter spurgte ind til, hvorfor damen grinede ad hende, hvortil moderen forklarede det ved at fortælle hende, at ’ikke alle mennesker er lige søde’.

Se også: Kayla blev mobbet af stewardesse: Nu har hun tabt 31 kilo

Det siger flyselskabet
Southwest Airlines beklager hændelsen, men vil ikke be- eller afkræfte, om den pågældende medarbejder er blevet fyret.

- Vi er oprigtigt kede af hændelsen. Vi er meget stolte af vores åbenhed over for alle vores kunder, hvilket inkluderer, at vi skal behandle alle individer med respekt - både ansigt til ansigt og online, siger flyselskabet i en skriftlig udtalelse, der fortsætter:

- Det omtalte opslag viser ikke den respekt og høflighed, som vi forventer fra alle vores ansatte. Vi har fulgt op på sagen med den pågældende medarbejder, og selvom vi ikke må udtale os om personsager i offentligheden, så vil vi gerne påpege, at vi bruger denne mulighed til at forstærke vores politikker og forventninger til alle vores medarbejdere.

Se også: Tidligere flyansat raser: - Jeg blev fyret på grund af min 'man bun'

kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Ferie
Seneste i Ferie
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen