Handicappet passager måtte kravle af flyet

Personalet i Indiens New Dehli lufthavn lovede angiveligt en handicappet kvindelig passager, at en rullestol var på vej, men efter en halv times ventetid på flyet valgte hun selv at kravle ud af flyet og om bord på terminalbussen

Air India er igen kommet i modvind, efter det er kommet frem, at en handicappet passager måtte kravle ud af flyet. For blot en måned siden måtte et Air India-fly nødlande, da rotter angiveligt kravlede rundt i kabinen. (Foto: THLI/Flickr)
Air India er igen kommet i modvind, efter det er kommet frem, at en handicappet passager måtte kravle ud af flyet. For blot en måned siden måtte et Air India-fly nødlande, da rotter angiveligt kravlede rundt i kabinen. (Foto: THLI/Flickr)

Indiske Anita Ghai led af sygdommen polio som barn, hvilket har ført til, at hun i dag skal bruge en rullestol for at komme rundt.

Hun blev derfor noget rystet, da hun ankom til New Dehli’s Indira Gandhi International Airport, hvor rullestolen ikke stod klar, da resten af passagererne begyndte at forlade Alliance Air-flyet.

Personalet om bord på flyet lovede hende, at en rullestol var på vej, men efter at have ventet over 30 minutter, besluttede Anita Ghai at tage situationen i egne hænder.

Se også: Turist spiddet ihjel af elefant for øjnene af sin teenage-datter

Hun kravlede angiveligt ud af flyet og ud på asfalten i Indiens travleste lufthavn, hvor hun kæmpede sig om bord på en terminalbus. Det skriver The Daily Mail.

– Stewardesserne sagde, at rullestolen var på vej, men den kom aldrig. Jeg vidste, at en almindelige rullestol ikke kunne komme igennem den smalle flydør, og de havde åbenbart ikke en specialdesignet rullestol til rådighed til formålet, har Anita Ghai udtalt til DNA India.

Tvivl om sandheden
Til daglig er Anita Ghai ivrig forkæmper for handicappede personers rettigheder og også professor på Delhi University.

Hun fortæller, at hun havde informeret personalet i New Delhi lufthavn om, at hun skulle bruge en rullestol ved ankomsten.

Se også: 2000 eller 9000 kr? Du vælger selv prisen på din flybillet

Ifølge Air India, som ejer Air Alliance selskabet, stod der dog en rullestol til Anita Ghai for enden af trappen op til flyet.

– Da flyet var parkeret langt fra terminalerne, tog det noget tid at få rullestolen ud til passageren. Da andre passagerer begyndte at forlade flyet, hjalp vores personale den pågældende passager ud af flyet og ned af trapperne, hvor en rullestol ventede, skriver Air India i en pressemeddelelse.

Den udlægning af sagen er dog lodret løgn, har Anita Ghai senere udtalt, og hun overvejer nu, om hun skal tage sagen i retten.

Se også: Airbnb-nomader: En verden til leje

Gentagen virak
Det er ikke mere end en måned siden, at Air India sidst var i mediernes søgelys af helt forkerte grunde.

Et fly mod London med over 200 passagerer måtte dengang vende tilbage til Mumbai efter tre timers flyvetid, da en række passagerer mente at have set rotter løbe rundt i kabinen.

28 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere