Hotel med nyt koncept: Læg telefonen væk og få rabat på regningen

En amerikansk hotelkæde går nye veje for at få folk til at nyde hinandens selskab i stedet for telefonen på ferien

Hotelkæden er trætte af, at deres gæster i stigende grad dropper at svømme i poolen for i stedet at sidde ved poolkanten og kigge på telefonen. Foto: Colourbox
Hotelkæden er trætte af, at deres gæster i stigende grad dropper at svømme i poolen for i stedet at sidde ved poolkanten og kigge på telefonen. Foto: Colourbox

Vi kender det alle sammen - og mange af os har højst sandsynligt også selv været en del af fænomenet, hvor ferie-billederne skal deles med det samme, så alle ens venner og bekendte kan sidde derhjemme i sofaen og blive misundelige over, at de ikke selv er på ferie.

Med de sociale mediers indtog har brugen af mobiltelefonen taget så meget overhånd, at nogle folk helt glemmer at nyde deres ferie og de mennesker, de er sammen med, fordi de i stedet vender blikket ned i skærmen hvert andet øjeblik.

Derfor har en amerikansk hotelkæde nu besluttet sig for at gøre noget ved mobilforbruget, så deres gæster i stedet kan bruge ferie-tiden på at 'genskabe kontakten' med hinanden.

Det gør de ved at tilbyde deres gæster fem procent i rabat på deres regning, hvis de lægger deres mobiltelefon i en låst kasse under ferie-opholdet.

Det skriver Travel and Leisure.

Se også: Overraskende tal: Så mange danskere slukker mobilen i ferien

Børnene føler sig ligegyldige
Det er Wyndham Hotels, der står bag konceptet, som de kalder 'Reconnected'. Den amerikanske hotelkæde har udført en undersøgelse, hvor de fandt frem til, at 54 procent af børnene mener, at deres forældre tjekker deres telefon 'for tit'.

Derudover viste undersøgelsen, at 32 procent af børnene føler sig 'ligegyldige', når deres forældre kigger ned i skærmen på telefonen, og derfor vil hotelkæden gerne forsøge at hjælpe deres gæster med at få en bedre ferie-oplevelse.

Konceptet begynder i slutningen af februar på en række udvalgte hoteller i USA og foregår på den måde, at hotelgæsterne får muligheden for at deltage, når de tjekker ind, ved at låse deres telefon ned i en lille kasse med en alarm på.

Hvis gæsterne først beder om at få telefonen tilbage, når alarmen ringer, får de fem procent i rabat, når de skal betale for opholdet.

- Vi så forældre, som lige hurtigt skulle foretage et arbejds-opkald i lobby'en, og nogle af vores hoteller blev nødt til at bestille ekstra solstole, fordi gæsterne svømmede mindre i poolen og i stedet 'swipede' på deres telefon ved poolkanten, siger Noelle Nicolai, som har fundet på idéen til Travel and Leisure.

Se også: Kig op: By indfører bødestraf ved brug af telefon på gaden

10 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere