Selvom udgangspunktet i de fleste brancher lyder, at kunden altid har ret, så er det ikke altid, at det er lige nemt som medarbejder at smile høfligt til en uhøflig kunde.
Alle i servicebranchen kender nemlig højst sandsynligt godt til fornemmelsen af indebrændthed, når de uhøflige kunder opfører sig som om, de har ret til at hundse rundt og forlange hvad som helst af de ansatte.
Og når man ikke kan komme ud med sin arrigskab, må man i stedet finde på andre måder at køle ned på. Og det gør man bedst med hævn. I hvert fald når det kommer til hotel-branchen. Det fortæller en tidligere hotelansat ved navn Jacob Tomsky.
Det skriver The Sun og Daily Express.
Ifølge Jacob Tomsky, som har arbejdet i hotelbranchen i mere end et årti, havde han og hans kollegaer angiveligt flere trick i ærmerne, som de kunne bruge for at få hævn mod uhøflige hotel-gæster uden at få problemer med deres chefer.
Hotel med nyt koncept: Læg telefonen væk og få rabat på regningen
Et af trickene hotelansatte bruger mod gæster, de ikke bryder sig om, er angiveligt at frakoble deres nøglekort, så når de fx kommer halvvåde op af poolen og glæder sig til at komme ind på hotelværelset og få noget tørt tøj på, så virker kortet ikke.
- Hvis du har problemer med at komme ind med dit nøglekort, så betyder det højst sandsynligt, at du har gjort nogle i receptionen meget sure, og de aktiverer nøglekortet, når de har lyst. Det kaldte vi 'key-bombing', fortæller Jacob Tromsky til Daily Express.
Et andet trick, hotelansatte bruger, er angiveligt at tømme gæsternes minibar, hvis de har været uhøflige. Ifølge den tidligere hotelansatte er det derfor en god idé at holde øje med sin minebar for at sikre, at der ikke forsvinder snacks eller drikkevarer hist og pist.
Et af de klammeste trick, som Jacob Tromsky fortæller om, men ikke beskriver i dybere detaljer, er, at sure hotelansatte godt kan finde på at lave løjer med tandbørsten, hvis den står fremme på badeværelset, og man ikke har opført sig pænt. Jacob Tromsky uddyber dog ikke, hvilke 'løjer', hotelpersonalet kan finde på, men det lyder ikke ligefrem lækkert.
En hævnaktion, som Jacob Tromsky selv har benyttet sig af, er at lave telefonfis med en særlig uhøflig gæst midt om natten, mens gæsten lå og nød sin skønhedssøvn.
- Jeg ringede og fortalte ham, at han var et røvhul, og jeg håbede, at han sov dårligt, fortæller den tidligere hotelansatte.
Et af de helt gænse tricks er angiveligt, at receptionister giver gæsterne et dårligere værelse, hvis de er uhøflige eller brokker sig, når de tjekker ind.
- Mange gæster kunne sikkert have fået et meget lækrere værelse, men de ved de slet ikke, siger Jacob Tromsky.
Der skete en fejl under valideringen af din bruger.
Gå til Min profil eller prøv igen senere.