Den 26-årige Leah Gilford kom på en noget dyr rejse, da hun i slutningen af april ville ændre navnet på en flybillet.
En sådan ændring koster lige knap 110 pund - omtrent 1000 kroner - hos RyanAir, som hun skulle flyve med, men på grund af en tastefejl begået af en af lavpris-flyselskabets medarbejdere, måtte Leah Gilford punge op med det, der svarer til næsten 10.000 kroner. Det beretter Nottingham Post.
Fejlen skete, da den britiske kvinde 28. april træf en spontan beslutning om at tage med nogle venner på ferie i ibiza, da der var kommet en fly-billet i overskud.
Billetten stod i en andens navn, så Leah Gilford skulle betale en mindre sum for at få det ændret til sit eget. Noget, hun i første omgang forsøgte at gøre på Ryanairs hjemmeside.
Da det efter flere forsøg endnu ikke var lykkedes, besluttede hun at ringe til kundeservicen hos selskabet.
Artiklen fortsætter under billedet...
Her fik hun fat i en hjælpsom - men uheldig - medarbejder. Det lykkedes for medarbejderen at ændre navnet på billetten, men da gebyret skulle opkræves, begik medarbejderen en dyr tastefejl. I stedet for at opkræve 110 pund blev der opkrævet 1100 pund fra Leah Gilfords konto.
- Hun blev stille i et par minutter. Hun sagde 'jeg har begået en fejl - Jeg har opkrævet en smule ekstra, men de vil være tilbage på din konto om et par minutter', forklarer Leah Gilford om samtalen med medarbejderen.
Rippet
Men pengene kom ikke tilbage efter et par minutter. I stedet endte Leah Gilford i en situation, hvor hendes bankkonto praktisk talt var blevet rippet. Udsigten til hverken at kunne betale husleje eller andre udgifter satte kvinden i store problemer:
- Det er ikke 10 pund (87 kroner), det er heller ikke 100 pund (877 kroner), det er 1000 pund (8773 kroner). De har efterladt mig med 90 pund (789 kroner) tilbage i banken. Jeg har også en toårig søn (at forsørge, red.), fortæller hun.
Om den dyre fejltagelse fortæller en talsmand fra Ryanair, at de beklager enhver ulejlighed, der måtte have været i forbindelse med tastefejlen, og at de straks vil overføre differencen.
- Vi vil råde kunden til at kontakte sin bank. Vi har udbetalt pengene, men det kan tage dem op til fem arbejdsdage at nå frem, fortæller han.
Torsdag fik den britiske mor sine penge tilbage. Nøjagtigt i tide til at tage med vennerne til Ibiza.
Et andet flyselskab kom også i problemer, da de ved en fejl dræbte en kæmpe-kanin.