Mareridt på græsk hotel: Dansk familie spærret inde på værelse

Morten, hans højgravide kone og lille søn kunne ikke komme ud af deres hotelværelse

Ikke kun hotelværelsets elektronik svigter. Her går hotellets elevator i stå, mens Morten Hostrup er i den. Video: Privat
Følg Ferie

Ved du noget, eller har du tip? Skriv en sms til 1224 (alm. takst) eller mail til 1224@eb.dk

Danske Morten Hostrup og hans højgravide kone og lille søn på to år er lige nu på ferie på Kreta på TUI's hotel - Family Life Creta Paradise, men rejsen er langt fra det afslappende ophold, det var tiltænkt at være.

- To gange den sidste uge er brandalarmen på hotellet gået, og vi er løbet ud til mødestedet, der er anmærket på hotellets brandevakueringsplan. Her bliver vi ikke mødt af personale, men blot andre forvirrede gæster, fortæller Morten Hostrup, der henvendte sig i receptionen.

- Her får vi fortalt, det formentlig bare er en fejl, og hvis brandalarmen går igen, kan vi bare ringe ned til receptionen og høre, om det brænder.

Familiens værelse, der ligger på 1. sal i hotelkomplekset, er betjent med en elektronisk lås og virker med et nøglekort. En enkelt gang kan familien ikke lukke døren op udefra. En tekniker bliver tilkaldt for at udskifte låsemekanismen.

- Han lover, at problemet er løst, så vi ikke oplever at blive låst inde på værelset, siger Morten Hostrup.

Kunne ikke komme ud
Men i forgårs kunne familien ikke komme ud.

- Klokken 22  skal jeg ned for at købe bleer, men jeg kan ikke åbne døren. Vi er fuldstændig låst inde. Vi ringer til receptionen, som tager det meget med ro. Efter 10-15 minutter kommer der endnu en tekniker og vil løse det. Jeg kræver at snakke med en manager, da vi på ingen måde længere er trygge ved at opholde os på et værelse hvor brandalarmen går i tide og utide, og vi er låst inde på vores værelse på 1. sal, fortæller Morten Hostrup, der ikke kan få et nyt værelse, fordi der er fuldt booket.

- De beklager og siger, at hvis det sker igen, må vi ringe ned til receptionen og blive låst ud, siger Morten Hostrup og tilføjer:

- Så må vi bare håbe, det ikke brænder.

Familien har de seneste dage valgt at sove med åben dør på grund af den manglende sikkerhed på hotelværelset.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Mortens kone venter, mens døren bliver forsøgt lavet. Privatfoto
Mortens kone venter, mens døren bliver forsøgt lavet. Privatfoto
 

Elevatoren sad fast
Men der er flere problemer på hotellet. Også elevatoren er i udu. To gange har Morten Hostrup siddet fast i elevatoren. Den første gang var sammen med sønnen på to år.

- Strømmen i elevatoren gik. Der var intet lys, og jeg kunne på ingen måde orientere mig om, hvordan jeg skulle tilkalde hjælp. Min kone undrede sig heldigvis over, hvor vi bliver af, og hører os kalde i elevatoren. Den går heldigvis i gang, efter hun får trykket nogle gange på knappen, fortæller Morten Hostrup, der har optaget en video af elevatoren, der går i stå, mens han er i den - se den øverst.

Familien fik i aftes klokken 23 - den sidste nat på Kreta - endelig et nyt værelse, efter at låsen var i stykker for tredje gang på en uge.

- Jeg sagde, vi kom op og sov i receptionen, og så fandt de et andet værelse til os.

Morten Hostrup har forsøgt at gøre TUI's guider opmærksom på sikkerhedsproblemerne på hotellet, men havde indtil Ekstra Bladet ringede og spurgte til sagen ikke hørt yderligere fra rejseselskabet.

- Vi finder det højst problematisk og utrygt med et fuldt booket resort på denne størrelse, siger Morten Hostrup.

TUI er kede af det
- Så vidt vi kender til, så er det det eneste hotelværelse, hvor det er sket. Vi er meget kede af det, og der har været mangel på information. Jeg har lige talt med hotellet, og de bekræfter, de vil ordne låsen, så vi kan undgå at noget lignende nogensinde sker igen, siger Nora Aspengren, pressetalsmand for TUI norden til Ekstra Bladet.

- Og hvad skal der ske med de brandalamer, som bliver ved med at gå i gang?

- Ja, det er også blevet indberettet. Det bliver der set på, for det er selvfølgelig meget irriterende for vores gæster.

- Og hvad med elevatoren, hvor gæsten har siddet fast to gange i løbet af denne uge?

- Åh, det kendte jeg ikke til, men det vil jeg også indberette til hotellet. Det er jeg glad, for du fortæller, så vi også kan gøre noget ved det. Nu er vi involveret, og hotellet er involveret, siger Nora Aspengren.

TUI har i dag også været i kontakt med Morten Hostrup og rejseselskabet vil tilbyde ham en kompensation på 2500 kroner.

Intet tyder på ro i Dansk Folkeparti

Seneste nyt

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.