Norwegian sendte sms om forsinket fly: Passagerer skulle møde op til oprindelig tid alligevel

Passagerer fra Stockholm til København blev bedt om at møde op til oprindelig afgangstid på trods af to sms'er fra flyselskabet om, at flyet var forsinket

På trods af halvanden times forsinkelse bad Norwegian sine passagerer at møde til oprindelig afgangstid. Foto: Privatfoto
På trods af halvanden times forsinkelse bad Norwegian sine passagerer at møde til oprindelig afgangstid. Foto: Privatfoto

- Vi beklager, at dit fly er forsinket.

Sådan lød det i to sms'er, som flyselskabet Norwegian sendte d. 9 april. Beskederne var henvendt de passagerer, der kort før påske skulle rejse fra Stockholm i Sverige til København.

Første gang beskeden blev sendt, var flyet forsinket i 1 time og 20 minutter. Kort tid efter lød beskeden, at flyet blev forsinket yderligere 15 minutter.

Men på trods af den mere end halvanden time lange forsinkelse, bad flyselskabet alligevel i de to sms'er om, at de ramte passagerer mødte op i lufthavnen i Stockholm til oprindelig afgangstid.

- Jeg synes, det er åndssvagt, at man skal være der til tiden, når flyet ikke er der til tiden. Jeg kunne meget bedre have brugt tiden i Stockholm frem for den kedelige lufthavn, siger den 25-årige Norwegian-passager Caroline til Ekstra Bladet.

Se også: Dansk fodboldhold fik pengene retur: Banen var fyldt med muldvarpeskud

Norwegian: Vil hurtigst muligt afsted
Flyselskabet Norwegian er kede af, at deres fly var forsinket, og at deres passagerer skulle vente halvanden time i lufthaven, men ifølge deres presse- og informationschef, Daniel Kirchhoff, er der en helt klar grund til, at de beder passagererne om at møde op til oprindelig afgangstid på trods af, at flyet er halvanden time forsinket.

- For det første er det vigtigt for os at sige, at alle i Norwegian arbejder hårdt på, at vores afgange kommer afsted til tiden, men at der selvfølgelig kan være uregelmæssigheder, der kan opstå. Det beklager vi selvfølgelig for de passsagerer, der bliver berørt, siger Daniel Kirchhoff til Ekstra Bladet og fortsætter:

- I nogle tilfælde kan vi dog godt bede passagerer om at møde op til normal afgangstid, selvom en afgang er forsinket, og det gør vi, så vi kan komme hurtigst muligt afsted, hvis flyet nu alligevel har en mulighed for at komme tidligere afsted end først antaget.

- Men kan du forstå, at jeres passagerer synes, det er irriterende at spilde halvanden time i lufthavnen på at vente, når de kunne have brugt tiden i byen i Stockholm i stedet?

- Ja, det kan jeg selvfølgelig. Men en gang i mellem er der bare denne mulighed for, at et fly kan komme i luften før tid alligevel. Og det er jo også i alles interesse, hvis den mulighed opstår. Så en gang imellem beder vi altså folk om at møde op til normal afgangstid, hvis der er denne mulighed for, at flyet letter tidligere end først antaget.

- Flyet kom fra København, og det landede først kort før, vi skulle afsted fra Stockholm. Så det kunne umuligt være lettet tidligere, end det gjorde, siger Caroline til Norwegians forklaring.

Se også: Helt forkert ferie-kurs: Cykelguide sendte rejsende på 20 km lang omvej

kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Ferie
Seneste i Ferie
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Peter Roelsgaard
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen