Rejsearrangør: Her er turisternes dummeste spørgsmål

Britiske rejsearrangører afslører de sjoveste og dummeste spørgsmål, de nogensinde er blevet stillet

En rejsearrangør oplevede, at en kunde ville forsøge at spare penge ved at betale for to ståpladser på flyet til sine sønner. (Foto: Flickr/Ronald Sarayudej)
En rejsearrangør oplevede, at en kunde ville forsøge at spare penge ved at betale for to ståpladser på flyet til sine sønner. (Foto: Flickr/Ronald Sarayudej)

Der er mange ting, man skal holde styr på, når man skal på ferie. Hvor skal vi overnatte? Hvad tid er check-in? Hvor er centrum? Men du har måske aldrig undret dig om, om det ville være muligt at betale for en ståplads i flyet? Eller om rejsearrangøren mon kan vande dine blomster, mens du er på ferie?

Britiske rejsearrangører afslører de dummeste spørgsmål, de er blevet stillet af turister, skriver Daily Mail.

Iglu.com, som sælger ski- og krydstogtferier er en af udbyderne, der har oplevet meget sære spørgsmål fra turisterne.

Én turist spurgte, om sneen på destinationen ville være kold. En anden fremhævede helt uvidende, at de skulle bruge to ski og to skistøvler – en til hver fod.

(Foto: YouTube) Ferie - 1. mar. 2016 - kl. 16:15 Valgkamp i luften: Sådan vinder flypassagerer gratis rejse

Også krydstogtgæsterne har underholdende spørgsmål til deres ferieophold. Der bliver både spurgt til værelserne og til valutaen ved internationale krydstogter.

– Har I udendørsværelser, der er under havoverfladen, så jeg kan se under vandet, har en turist spurgt.

– Hvornår bliver mine pund til dollars på et transatlantisk krydstogt, spurgte en anden.

'Smarte' måder at spare på flyveturen

Det britiske rejsebureau Holiday Hypermarket har også oplevet en lang række innovative men knapt så smarte forsøg på at spare på flyveturen.

En kunde ville booke billetter til et fly, hvor der kun var to sæder tilbage. Det mente han dog ikke var et problem, for sønnerne kunne sagtens klare ståpladser.

Se også: Skolebørn medbragte fyrværkeri på fly

En anden kunde skulle booke billet til sit to-årige barn, men ville hellere betale den billigere pris for nyfødte børn.

Kunden mente, at barnet stadig kunne dækkes af prisen for nyfødte, fordi barnet var født for tidligt og derfor i virkeligheden først skulle fylde to år om tre uger.

En af Lastminute.com's kunder var mindre bekymret for flyveturen og mere bekymret for sit eget hjem under ferien.

Kunden spurgte nemlig en kundeservicemedarbejder, om hun kunne passe på huset og vande blomsterne, mens kunden var på ferie.

Se også: Sådan undgår du jetlag og dårlig mave

7 kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Ferie
Seneste i Ferie
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere