Ryanair vil vinde kunder med smartwatches

Rejser skal ifølge Ryanairs teknologi-chef gøres nemmere med informationer via smartwatches

Ryanair er ikke ligefrem kendt for at forkæle sine kunder. Nærmere det modsatte. Selskabet har ry for at gribe enhver chance for at smide lidt ekstra gebyrer oveni gæsternes regning.

Nu ser det ud til, at selskabet vil ændre på det ry. Ryanair Innovation Lab – som blev lanceret i november sidste år – arbejder nemlig på højtryk på at finde ud af, hvordan de kan bruge moderne teknologi til at gøre rejseoplevelsen bedre for gæsterne.

Se også: Vi dropper fjernsynet

Det er altså i denne omgang ikke gebyrerne, men i stedet komforten, selskabet vælger at fokusere på i kampen om kundernes gunst.

Redskabet i kampen skal ifølge Ryanairs Chief Technology Officer, John Hurley, være smartwatches. Det skriver smartwatch.de.

Se også: Danskerne plages af dårligt internet

De smarte ure skal ifølge teknologi-chefen bl.a. anvendes til at fortælle kunderne, hvilken gate de skal til, hvilken vej den ligger, hvornår det er tid til boarding og til elektroniske boardingkort.

– Forestil dig, at disse oplysninger er tilgængelig på dit ur. Med et 'ping' får du oplysningen om, at det nu er tid til at boarde. På den måde får du de rigtige information på det rigtige tidpunkt, sagde han i sin tale på branchetræffet Future Travel Experience (FTE) Europe 2015 i London d. 2.-4. februar.

Samtidig understregede han, at fremtiden er den slags 'micro-moments' – hvor man ikke skal bladre gennem sidevis af data, men i stedet får det man skal bruge oplyst på sit håndled, på et relevant tidspunkt.

Budget flyselskabet venter som så mange andre i spænding på at Apple Watch efter forventningen kommer til april. Når det er afsløret, vil John Hurleys udviklingsteam ifølge The Telegraph begynde arbejdet på en prototype af en smartwatch applikation. Den vil tidligst være klar i juni.

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere