Sådan undgår du kakerlakker og klamme hoteller på ferien

Ferien skal helst forløbe godt, når man soltrængende rejser ud i verden - derfor kan det være en god idé at følge disse råd

Der er ofte mange usle historier at fortælle, når danskerne kommer hjem fra sommerferie. Foto: Privatfoto/Polfoto/Thomas Borberg/Flickr/Harsha K R
Der er ofte mange usle historier at fortælle, når danskerne kommer hjem fra sommerferie. Foto: Privatfoto/Polfoto/Thomas Borberg/Flickr/Harsha K R

Lige nu er tusindvis af danskere på ferie i det store udland, og når man først er kommet af sted, vil man gerne have, at den længe ventede rejse forløber perfekt.

Alligevel dukker der ofte utallige historier frem om kakerlakker på hotellet, gule pletter på sengetøjet, uventede gebyrer på lejebilen eller et uforskammet hotelpersonale, når sommerferien er slut.

Efter sidste års sommerferie rasede flere hundrede danskere eksempelvis over et usselt firestjernet hotel på den græske ø Rhodos, hvorefter de klagede til Pakkerejseankenævnet og fik medhold i deres fortællinger om usle forhold med støj og kakerlakker.

Men der er hjælp at hente, hvis du vil undgå at blive skuffet.

Folk hjælper hinanden
På Trustpilot anmelder forbrugerne firmaer og giver dem ratings, så andre kan få en fornemmelse af, om man bliver snydt ved at handle netop her.

Og ifølge en undersøgelse foretaget af YouGov tjekker hele 60 procent af de rejsende danskere anmeldelser fra andre brugere, inden de tager på ferie.

Undersøgelsen viser også, at vi i højere grad vælger feriedestination ud fra andres erfaringer end ud fra reklamer, vi ser, og de artikler, vi læser.

Netop derfor har Trustpilot samlet en række gode råd til danskerne, så de kan glide lettere uden om de dårlige oplevelser.

- Vi har tidligere gennemført undersøgelser, der viser, at forbrugere i høj grad skriver anmeldelser for at hjælpe hinanden, og det gælder selvfølgelig også, når man har haft en dårlig ferieoplevelse, udtaler Mathilde Lykke Bülow, kommunikationschef i Trustpilot, i en pressemeddelelse.

- Mange forbrugere i vores community vil gerne dele ud af deres erfaringer, og i sommermånederne gælder det især om at hjælpe andre med at undgå uheldige oplevelser på ferien, lyder det endvidere.

13 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere