SAS' billig-billet gælder ikke rejser i Skandinavien

I sidste uge introducerede SAS den nye billettype 'Go light', som er et billigere alternativ til folk, der kun rejser med håndbagage – billetten kommer dog ikke til rejser i Skandinavien

Det bliver ikke billigere at rejse kun med håndbagage på rejser internt i Skandinavien. (Foto: PR)
Det bliver ikke billigere at rejse kun med håndbagage på rejser internt i Skandinavien. (Foto: PR)

SAS skærpede i sidste uge konkurrencen mod lavprisflyselskaberne. Det gjorde selskabet ved at introducere en ny billettype, nemlig Go Light, som giver rejsende, der rejser med håndbagage og ikke tjekker bagage ind, en særligt lav pris.

Billettypen kommer dog ikke til at være en mulighed på rejser internt i Skandinavien, altså mellem København, Stockholm og Oslo, hvilket ellers er ruter med mange rejsende, som kun har håndbagage med. Det skriver vg.no.

Se også: Lonely Planets læsere: Disse fem steder slår alt andet  

Go light billetten kommer derimod til at gælde for rejser fra Skandinavien til seks europæiske lande. Nemlig Finland, Frankrig, Grækenland, Irland, Holland og Spanien.

På prøve
Det kører i første omgang i en prøveperiode fra 8. september og frem til nytår.

–  Derefter evaluerer vi ordningen og vurderer, om den skal udvides til alle vores europæiske flyvninger, siger Stephanie Smitt Lindberg, leder for produktudvikling og kundeloyalitet hos SAS til VG.

Se også: Hotelpersonale redder baby ud af låst pengeskab  

Hun tilføjer samtidig, at ruterne er valgt, fordi de repræsenterer en god blanding af fritidsrejsende og forretningsrejsende.

Se også: Denne lufthavn får al sin energi fra solen  

Nogle vil måske mene, at billettypen burde introduceres på ruter, hvor der er flest aftagere, for på den måde at belønne disse rejsende. I den henseende siger SAS danske pressechef, Trine Kromann-Mikkelsen, til rejse- og luftfartsmediet Check-in.dk:

– Da vi er midt i testen, kan vi ikke konkret sige, hvad det endelige udfald bliver, men ingen kunder i SAS skal straffes, og vi kan som virksomhed ikke leve med, at kunderne ikke vil have de produkter, vi tilbyder, så det er klart, at der hvor vi ender, skal også være et sted, hvor kunderne er tilfredse.

25 kommentarer
Vis kommentarer